کد خبر: ۷۱۸۱۷۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
ترس رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح امریکا از فرمان ترامپ برای حمله نظامی علیه ایران

افشاگری درباره روزهای آخر دولت ترامپ؛ چه کسی جلوی صدور فرمان حمله نظامی به ایران را گرفت؟

"میلی" از این موضوع نگران بوده که ترامپ قصد داشته باشد برای در قدرت ماندن و ادامه کار به عنوان رئیس جمهوری امریکا پس از شکست از "جو بایدن" در انتخابات ماه نوامبر وضعیت اضطراری اعلام کرده و برای این منظور وارد جنگ با ایران شود.
افشاگری درباره روزهای آخر دولت ترامپ؛ چه کسی جلوی صدور فرمان حمله نظامی به ایران را گرفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

در گزارشی تازه منتشر شده در نشریه "نیویورکر" این ادعا مطرح شده که ژنرال "مارک میلی" رئیس پیشین ستاد مشترک نیرو‌های مسلح امریکا تلاش کرده بود تا جلوی صدور فرمان حمله نظامی علیه ایران از سوی "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری پیشین امریکا را بگیرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ اشاره شده که "میلی" از این موضوع نگران بوده که ترامپ قصد داشته باشد برای در قدرت ماندن و ادامه کار به عنوان رئیس جمهوری امریکا پس از شکست از "جو بایدن" در انتخابات ماه نوامبر وضعیت اضطراری اعلام کرده و برای این منظور وارد جنگ با ایران شود.

در گزارش نشریه "نیویورکر" اشاره شده که "میلی" نگران بود که ترامپ از نیرو‌های مسلح در خیابان‌های امریکا برای جلوگیری از انتقال مشروع و مسالمت‌آمیز قدرت استفاده کند و یا آن که زنجیره‌ای از حوادث (از جمله احتمال حمله نظامی علیه ایران) را ایجاد کند که منجر به یک بحران کامل شود.

در این گزارش اشاره شده که میلی و معاونان‌اش متعهد شده بودند در صورتی که ترامپ فرمان حمله نظامی علیه ایران را صادر کند از مقام خود استعفا دهند.

در گزارش ذکر شده که میلی، ترامپ را با "آدولف هیتلر" رهبر آلمان نازی مقایسه کرده بود و از احتمال اقدام کودتاگرانه ترامپ نگران بوده است.

"نیویورکر" در ادامه این گزارش می‌نویسد: "میلی طرح چهار ماده‌ای را آماده کرده بود: اطمینان حاصل کردن از عدم ورود امریکا به جنگی غیرضروری در خارج از کشور، جلوگیری از استفاده از نیرو‌های نظامی امریکایی در خیابان‌های امریکا علیه مردم، حفظ یکپارچگی نیرو‌های مسلح و حفظ صداقت نیرو‌های نظامی".

"نیویورکر" اشاره می‌کند هراس "میلی" پس از شنیدن این که ترامپ گفته بود نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد افزایش یافته بود.

میلی علاوه بر قرار گذاشتن با مقام‌های نظامی درباره استعفا از مناصب در صورت صدور فرمان حمله نظامی از سوی ترامپ برای "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان امریکا و "میچ مک کانل" رهبر اکثریت سنا نیز روشن ساخته بود که ترامپ در استفاده از ارتش برای باقی ماندن غیرقانونی در قدرت موفق نخواهد شد و نظامیان از فرمان او سرپیچی خواهند کرد.

میلی به مقام‌های کنگره گفته بود:"ما (نظامیان) به قانون اساسی امریکا وفادار هستیم و درگیر سیاست نخواهیم شد.

"نیویورکر" می‌افزاید: در اوایل ژانویه زمانی که ترامپ پیشنهاد حمله موشکی علیه ایران را مطرح کرد "میلی" هشدار داد و گفته بود:"اگر این را انجام دهید باعث آغاز جنگی فوری خواهید شد". میلی از هزینه‌های فراوان چنین اقدامی گفته بود.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه امریکا نیز گفته بود که برای حمله به ایران بسیار دیر شده و زمان به نفع امریکا نیست. ترامپ با گفته‌های آنان موفقت کرد و طرح رد شد.

در این گزارش اشاره شده که پس از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره امریکا، پلوسی به میلی گفته بود که نگران است ترامپ "دیوانه" و"خطرناک" کاری انجام دهد.

پلوسی درباره عدم پیروی نظامیان از فرامین ترامپ به "میلی" گفته بود: "همه ما نمایندگان به شما اعتماد داریم. سوگند خود را بخاطر بسپارید".

همچنین، پلوسی درباره احتمال استفاده ترامپ از سلاح هسته‌ای ابراز نگرانی کرده بود و میلی به او پاسخ داده بود: "به ما اعتماد کنید. شلیک تصادفی سلاح هسته‌ای رخ نخواهد داد. این موضوع رویه خاص خود را دارد. ما تنها از دستورات قانونی و اخلاقی پیروی خواهیم کرد".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
0
19
حقیقتا، با این همه در آمد در خاور میانه باید باور کرد آمریکا نیاز به جنگ در خاورمیانه داشته باشد همه چیز را بدون جنگ غارت میکنند. جنگ هم نیاز باش به موقع انجام میدهند. الان وقتش نیست مطمئن باشید آنها بدون حساب و کتاب اقدامی نمیکنند.
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
8
4
به این جمله توجه کنید، "به ما اعتماد کنید. شلیک تصادفی سلاح هسته‌ای رخ نخواهد داد.
این یک برنامه ریزی و یک ترفند است، که امریکا برای هر کشوری انجام دهد و به صورت هالیودی و دروغ در صدد توجیه آن برآید.
برای هر کشوری ممکن است، پیش آورد، منظورم شلیک اتفاقی یک موشک هسته ایی یا خطرناک است و سپس توجیه و.... آن است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
5
23
دروغ میگن شخصیت ترامپ خیلی هم جنگ طلب نبود ..برعکس از روزی که بایدن خواب آلود اومده آشوب تو خاورمیانه استارت خورده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
7
14
یک فرمانده لایق .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
2
12
در حال حاضر مردم منطقه خود بخود به جان هم افتاده اند و یکدیگر و کشورشان را نابود می کنند و آمریکا هم بدون هیچ هزینه مالی یا جانی بیشترین سود را میبرد . چه دلیلی دارد که خود را درگیر یک جنگی کنند که نتیجه ای بهتر از این داشته باشد. بعلاوه در همین شرایط اسرائیل هم در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. پس بهتر است اوضاع در همین وضعیت بماند. تنها بازنده اصلی این شرایط مردم بیچاره منطقه هستند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
12
12
ترامپ با دل و جرئت است اما نادان نیست.
صفر یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
0
12
نه در طی دوره چهار ساله ریاست جمهوری اش بلکه در دوره چهار سال بعد هم یک تاجر وارد جنگ نمیشد که با تحریمها و مالیات بر ورود بسیاری کالاها از کشورهای دیگر فاجعه بارتر از جنگ را به مردم ان کشورها انهم در شرایط کرونا تحمیل کرد که شاید دیگر امکان برگشت به سالهای قبل از آن نباشد
محسن شکری
|
Japan
|
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
5
هرکس به هر طریقی مخالف جنگ و آسیب به وطن عزیزم ایران باشه قابل احترامه
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
7
هرکه جنگ طلب شده پیش طالبان درس خوانده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
3
4
برای همین عاشق آمریکاییم. حتی یه دیکتاتور هم نمیتونه علیه دموکراسیشون پیروز بشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین