کد خبر: ۷۱۸۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

توضیح درباره شایعه آلودگی آب آشامیدنی استان اصفهان

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: شایعه آلودگی آب اصفهان به دنبال جاری شدن آب زاینده رود تکذیب شد و در سطح استان با تانکرهای آبرسان سیار مشکل قطعی و کم فشار بودن آب آشامیدنی را تا حدودی برطرف کرده‌ایم.
توضیح درباره شایعه آلودگی آب آشامیدنی استان اصفهان
آفتاب‌‌نیوز :

 مهرداد خورسندی در جمع خبرنگاران رسانه‌ای گروهی با اشاره به شایعه چند روز اخیر در فضای مجازی به منظور بد کیفیت شدن آب آشامیدنی استان اصفهان به دنبال باز شدن آب رودخانه زاینده‌رود اظهار داشت: عده‌ای در فضای مجازی شایعه کرده‌اند که با بازشدن آب رودخانه زاینده‌رود چاه‌های فلمن گل‌آلود و آلوده شده‌ و به دنبال آن آب آشامیدنی شهری بی‌کیفیت شده‌است که این شایعه صحت ندارد و بازشدن آب رودخانه تغییری در کیفیت آب آشامیدنی ایجاد نکرده‌است.

وی افزود: در صورتی چاه‌های فلمن آلوده می‌شوند و به آب شهری این آلودگی وارد می‌شود که حداقل سه ماه زمان بگذرد و آب جاری باشد تا به سطح طبقه برداشت برسد و این در حالی است که هیچ چاهی تا به امروز وارد مدار برداشت در اطراف زاینده رود نشده‌ است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به تصفیه صحیح آب آشامیدنی شهری گفت: تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر در محل باباشیخ علی در شهر زاینده رود با تمام توان و ظرفیت درحال فعالیت است و آبی که توسط شرکت آب و فاضلاب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد براساس آزمایش‌های مکرر دارای همه مقادیر پارامترهای میکروبیولوژیکی و بیولوژی تعیین شده‌است و براساس استانداردهای 1053 و 1011 سازمان استاندارد ایران است.

خورسندی پیرامون قطعی و افت فشار آب در استان و روند آب رسانی سیار اظهار داشت: دیروز و امروز 79 تانکر آبرسان سیار در سطح شهر اصفهان و همچنین شهرستان‌های نجف آباد، فلاورجان، کلیشاد و سودرجان فعال بودند و حدود 108 هزار لیتر آب آشامیدنی در اختیار هم استانی‌ها قرار داده شد.

وی بااشاره به جریان داشتن فرایند آبرسانی سیار در سطح شهر اصفهان ادامه داد: بیشترین منطقه‌های شهر اصفهان که دچار قطعی و یا کم بودن فشار آب بودند همچون خیابان‌های مهر، مهران، 22بهمن، نورباران، امام خمینی، رسالت، درخشان، رهنان، خردمند، غرضی، مارچین، ارغوانیه و بیمارستان‌های شهید غرضی و امام حسین(ع) را آبرسانی به وسیله تانکرهای سیار را انجام داده‌یم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین