کد خبر: ۷۱۸۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

یکه تازی پیک مرگ در مازندران!

این روزها کرونا در مازندران یکه تازی می کند به طوری که تاکنون ۱۵۰۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.
یکه تازی پیک مرگ در مازندران!
آفتاب‌‌نیوز :

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران می‌گوید شیب شیوع کرونا و ابتلا به کووید ۱۹ در این استان تند شده و تعداد مبتلایان افزایش یافته است، موضوعی که موجب نگرانی مردم و مسئولان شده و حالا دیگر مسئولان چاره‌ای جز اعمال سفت و سخت محدودیت‌ها ندارند.

با وجود اینکه مازندران، پس از حدود ۴ پیک پشت سر هم، کمی آرام گرفته بود اما شروع پیک پنجم کرونا، دوباره مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را شلوغ کرده و تعداد بیماران با شیب نسبتا بالایی در حال افزایش است.
تورج اسدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه، از شهروندان خواست با توجه به ظرفیت تخت‌ها و امکانات درمانی به کمک کادر درمانی بشتابند چرا که، ادامه این روند شرایط را در هفته های پیش رو بسیار سخت خواهد کرد.

همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از تجمع خانوادگی مانند عروسی و عزا، شستن مکرر دست و ضدعفونی آن، خواسته تمامی متخصصان عفونی است و پزشکان، این بار، برخلاف گذشته معتقدند، نوع دلتا، بر روی کودکان بیشتر اثر خواهد گذاشت و باید مراقب کودکانمان باشیم.

موضوعی که موجب افزایش حساسیت احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران شده و وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به اعمال دور کاری و حضور کارمندان به صورت یک سوم اهتمام ویژه و همکاری لازم داشته باشند در غیر این صورت؛ برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی همچنین به این نکته نیز تاکید کرده که، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بسیار در فرآیند عدم انتقال بیماری تاثیر دارد و انتظار داریم با توجه به از دست دادن هموطنان و خستگی و دوران سختی که کادر درمان، فرمانداران و همه فعالان مقابله با این ویروس منحوس در آن قرار دارند، توجه به این دو مسئله جدی گرفته شود.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند، گفته که، در همین مدت ۲۳۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی اشاره کرده که، هم اکنون ۱۲۰۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۰۹ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.
همچنین روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز به این نکته اشاره کرده که، در حال حاضر ۲۹۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

به گفته روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ بیمار جدید بستری و ۴۸ بیمار هم ترخیص شدند. ۳۶ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
این آمار زمانی معنا پیدا می‌کند که بدانیم، مازندران همچنان در منطقه پرخطر کرونایی قرار دارد، بر اساس آخرین بروزرسانی اپلیکیشن ماسک، رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور، ۱۵ شهرستان‌ استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارد.

بر این اساس شهرستان‌های بابلسر، تنکابن، ساری، بابل، آمل، قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، فریدون‌کنار، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، بهشهر و رامسر قرمز هستند و شهرستان‌ها سیمرغ، سوادکوه‌شمالی، میاندورود، گلوگاه، کلاردشت، عباس‌آباد و نکا در وضعیت نارنجی قرار دارند.

هم‌اکنون ۱۵۰۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین