کد خبر: ۷۱۸۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

افزایش دمای استان تهران/ کاهش کیفیت هوا در مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت

روند افزایش دمای هوا در استان تهران و کاهش کیفیت هوای در مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ‌طی امروز (۲۷ تیرماه) پیش‌بینی می‌شود.
افزایش دمای استان تهران/ کاهش کیفیت هوا در مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت
آفتاب‌‌نیوز :

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در استان تهران آسمانی صاف تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد متوسط و در ساعات بعدازظهر تا شب افزایش ابر، گاهی همراه با وزش باد شدید موقت و رگبار ‌پراکنده با احتمال رعدوبرق ‌پیش‌بینی می‌شود.

همچنین امروز (۲۷ تیر ماه) در نیمه جنوبی و غربی استان کاهش وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش موقت دید مورد انتظار است. طی دو روز آینده نیز روند تدریجی افزایش دما دور از انتظار نیست.

‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۲۷ تیر ماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از شرایط مساعد جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد طی روز شرایط مناسب را برای تجمع آلاینده‌ها فراهم خواهد کرد همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر باعث کاهش کیفیت هوا می‌شود. افزایش تدریجی تندی باد تا شامگاه باعث کاهش غلظت ذرات معلق می‌شود و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش تندی باد تا صبح فردا (۲۸ تیر ماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد خواهد شد. با افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل می‌شود همچنین وزش باد نسبتا شدید در ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گرد و خاک در برخی مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال دارد.

با تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۲۸ تیر ماه) وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق برقرار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۰۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌ها حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۲ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین