کد خبر: ۷۱۸۹۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

بادبان خورشیدی NASA Solar Sail در ماموریت آرتمیس ۱

فضاپیمای NEA Scout برای تصویربرداری از سیارک‌های نزدیک به زمین راهی فضا خواهد شد.
بادبان خورشیدی NASA Solar Sail در ماموریت آرتمیس ۱
آفتاب‌‌نیوز :

ناسا با خیال راحت و با موشک قدرتمند سیستم پرتاب فضایی (SLS) آژانس در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در حال شناسایی سیارک های Near-Earth است. فضاپیمای NEA Scout، تقریباً به اندازه یک جعبه کفش بزرگ، در یک توزیع کننده بسته بندی شده و به حلقه آداپتور متصل شده است که موشک SLS و فضاپیمای Orion را به هم متصل می‌کند.

فضاپیمای NEA Scout

مأموریت آرتمیس ۱، انجام آزمایش پرواز بدون سیلندر خواهد بود. همچنین حمل و نقل فضایی عمیق برای چندین CubeSats را فراهم می‌کند و به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس، امکان دسترسی فضاپیما‌های کوچک مانند NEA Scout به کره ماه و فراتر از آن را فراهم می‌کند.

مأموریت آرتمیس ۱

لس جانسون، محقق اصلی ماموریت در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا، گفت: "NEA Scout اولین ماموریت بین سیاره‌ای آمریکا با استفاده از پیشرانه بادبان خورشیدی خواهد بود. چندین آزمایش بادبان در مدار زمین انجام شده است و ما اکنون آماده نشان دادن هستیم که می‌توانیم از این نوع جدید پیشرانه فضاپیما برای رفتن به مکان‌های جدید و انجام علوم مهم استفاده کنیم. "

بادبان خورشیدی

CubeSat از بوم‌های آلیاژی ضد زنگ برای استقرار بادبان پلاستیکی با روکش آلومینیوم، نازک‌تر از موی انسان و به اندازه یک زمین مسابقه راکتبال استفاده خواهد کرد. بادبان با مساحت بزرگ با انعکاس نور خورشید باعث ایجاد رانش می‌شود. ذرات پرانرژی نور خورشید، فوتون نامیده می‌شوند، از بادبان خورشیدی می‌پرند تا فشار ملایم و در عین حال مداوم به آن بدهند. با گذشت زمان، این رانش ثابت می‌تواند فضاپیما را به سرعت بسیار بالایی برساند، و به آن اجازه می‌دهد تا در فضا حرکت کند و تا سیارک هدف خود برسد.

بادبان خورشیدی NASA Solar Sail

جانسون گفت: "این نوع پیشرانه به ویژه برای فضاپیما‌های کوچک و سبک که نمی‌توانند مقادیر زیادی پیشرانه موشکی معمولی را حمل کنند بسیار مفید است. NEA Scout همچنین یک قدم برای مأموریت بادبان خورشیدی ناسا (Solar Cruiser) است که به تازگی انتخاب شده است که هنگام پرواز در سال ۲۰۲۵ از یک بادبان ۱۶ برابر بزرگتر استفاده خواهد کرد.

NEA Scout یک سفر تقریبی دو ساله را برای پرواز به سمت یک سیارک نزدیک به زمین آغاز خواهد کرد. فضاپیما پس از رسیدن به مقصد، از یک دوربین درجه علمی برای ثبت تصاویر سیارک استفاده می‌کند. تصاویری تا حدود چهار اینچ (۱۰ سانتی متر) در هر پیکسل که دانشمندان برای درک بیشتر ما از منظومه شمسی، آن‌ها را مطالعه می‌کنند.

NASA Solar Sail

تصویربرداری با وضوح بالا به لطف پرواز با سرعت کم (کمتر از ۱۰۰ فوت یا ۳۰ متر در ثانیه) که توسط بادبان خورشیدی فعال می‌شود امکان پذیر است. داده‌های به دست آمده به دانشمندان کمک می‌کند تا گروه کوچکتری از سیارک‌ها را کشف کنند. اندازه‌هایی که عرض آن‌ها کمتر از ۱۰۰ متر است و هرگز توسط فضاپیما‌ها کشف نشده اند.

جولی کاستیلو روگز، دانشمند اصلی مأموریت گفت: "تصاویر جمع آوری شده توسط NEA Scout اطلاعات مهمی در مورد خصوصیات فیزیکی سیارک مانند مدار، شکل، حجم، چرخش، گرد و غبار و بقایای اطراف آن، به علاوه خواص سطح آن فراهم می‌کند. دانشمندان از این داده‌ها برای تعیین موارد مورد نیاز برای کاهش خطر، افزایش اثربخشی و بهبود طراحی و عملیات اکتشافات فضایی رباتیک و انسان استفاده خواهند کرد."

منظومه شمسی

سیارک‌های نزدیک به زمین نیز مقصد مهمی برای اکتشاف، استفاده از منابع و تحقیقات علمی هستند. در دهه گذشته، کشف سیارک‌های نزدیک به زمین به طور پیوسته افزایش یافته و انتظار می‌رود رشد کنند، و فرصت‌های گسترده تری را به عنوان مقصد اکتشاف ارائه دهند.

دکتر جیم استوت، مدیر پروژه فناوری NEA Scout، گفت: "علی رغم اندازه آن‌ها، برخی از این سیارک‌های کوچک می‌توانند زمین را تهدید کنند. درک ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا استراتژی‌هایی برای کاهش آسیب احتمالی ایجاد شده در صورت ضربه ایجاد کنیم. "

ماموریت آرتمیس ۱

NEA Scout در بخش سیستم‌های اکتشاف پیشرفته ناسا و CubeSat توسط ناسا مارشال در هانتسویل، آلاباما و JPL در جنوب کالیفرنیا طراحی و توسعه یافته است. ماوریت های جدید ناسا می تواند راهگشای دانشمندان جهت جلوگیری از خطرات برخورد احتمالی سیارک ها به زمین و نجات جان انسان ها باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین