کد خبر: ۷۱۹۲۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸

دبیر ستاد امر به معروف فارس: با سگ‌گردانی برخورد شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس برخورد با سگ‌گردانی را خواستار شد و گفت: اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت و آمد حیوانات نیست و حفظ حقوق شهروندی و امنیت روانی و جانی جامعه برای تمامی افراد یک جامعه به خصوص مسئولان، ضرورت دارد.
دبیر ستاد امر به معروف فارس: با سگ‌گردانی برخورد شود
آفتاب‌‌نیوز :

روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در مطلب ارسالی شامگاه شنبه از قول حجت الاسلام کرم عباسی افزود: در این زمینه ما باید با فعالیت‌های فرهنگی و افزایش سطح اطلاعات و معلومات مردم در زمینه نگهداری سگ و برخی از حیوانات دیگر مخاطراتی را که ممکن است برای خود و دیگران ایجاد کنند را گوش زد کنیم.

وی که در نشستی با حضور دادستان عمومی و انقلاب شیراز سخن می‌گفت، عنوان کرد: ما در کنار مطالبات مهمی که باید از خود مسئولان داشته باشیم ازجمله بالا بردن سطح رفاه مردم، برطرف کردن معضلات اجتماعی وفرهنگی، نابه سامانی های اقتصادی، گرانی های افسار گسیخته ی موجود و مشکلات فراوانی که سر راه جوانان است از چنین ناهنجاری هایی که خود مردم اولین معترضان آن هستند جلوگیری کنیم و نگذاریم که این منکرات در جامعه عادی شود.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز بیان داشت: برخورد با متخلفین نظم و آرامش عمومی ضرورتی غیرقابل اجتناب است چرا که اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت و آمد حیوانات نیست.

سید مصطفی بحرینی ادامه داد: برخی افراد باآوردن سگ به معابر و اماکن عمومی، ضمن تهدید سلامت و بهداشت عمومی، باعث ایجاد ترس و وحشت برای شهروندان، کودکان و سالمندان و ایجاد مزاحمت و ناامنی می‌شود و برخورد با این گونه افراد و متخلین نظم و آرامش عمومی ضرورتی غیرقابل اجتناب است چرا که اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت وآمد حیوانات نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس به نگرانی و دغدغه متدینین و عموم افراد جامعه نسبت به مسائل و مشکلات موجود فرهنگی در سطح شهر شیراز و استان اشاره کرد و گفت: رفع دغدغه متدینین نسبت به این مسائل فرهنگی نیازمند ورود جدی و به موقع و تصمیم گیری‌های لازم از سوی دستگاه‌های متولی در این خصوص است که باید ضمن تعامل و هماهنگی مسائل و مشکلات را به حداقل برسانیم.

بحرینی با بیان این که هدف دشمن از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، فراتر از هدف قراردادن مسئله حجاب و عفاف جامعه است گفت: به منظور جلوگیری از جرائم اخلاقی و مظاهر علنی فساد و هدایت‌گری و گرایش مردم به اخلاق لازم است علاوه بر شناسایی مناطق آسیب پذیر تلاش ویژه‌ای در زمینه پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی از جمله بدحجابی و سگ گردانی، در سطح شهر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی دشمنان با هزینه‌های سنگین در جهت ترویج بی‌بند و باری اجتماعی و فرهنگی جامعه در همه زمینه‌ها است، گفت: تنها راه مقابله با این هجمه دشمن، احساس مسئولیت همه آحاد جامعه و تقویت امور فرهنگی و مذهبی و احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز افزود: دستگاه قضایی به کمک ضابطین قضایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی ضمن رعایت جوانب با موضوع مزاحمت‌ها ، استعمال کنندگان مواد مخدر در سطح پارک‌ها و فضاهای سبز، بد حجابی رانندگان خودروها در سطح شهر و همچنین سگ گردانی با قاطعیت برخورد می‌کند.

وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر سایر مسئولان متولی امر از جمله مسئولان فرهنگی در این حوزه، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی ، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ، شهرداری و اتاق اصناف با دستگاه قضایی به منظور پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و برخورد قانونی با بی بند و باری در سطح جامعه شد.

بحرینی تصریح کرد: حتی یک گام از اهداف و آرمان‌ها و ارزش های انقلابی خود در بحث مبارزه با مظاهر علنی فساد کوتاه نمی‌آییم و اراده مجموعه قضایی و دادستانی شیراز در مقابله با مظاهر علنی فساد و بی بند و باری های اجتماعی جدی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
1
الان همه چی درسته فقط همین مونده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
0
2
بجابی اینهمه هزینه برای این کارها فکر مایحتاج مردم و آب خوزستان و برق باشین.
خیانت و بی تدبیری هم حدی داره.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین