کد خبر: ۷۱۹۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

تظاهرات در تونس و حمله به مقر جنبش النهضه

منابع رسانه‌ای اعلام کردند شهروندان تونسی با اجتماع مقابل پارلمان این کشور، خواستار برکناری دولت شدند.
تظاهرات در تونس و حمله به مقر جنبش النهضه
آفتاب‌‌نیوز :

شهروندان تونسی با تجمع و تظاهرات در مقابل پارلمان این کشور خواستار انحلال پارلمان و برکناری دولت شدند.

منابع محلی در تونس اعلام کردند تظاهراتی نیز در مقابل مقر جنبش النهضه این کشور شکل گرفته و تظاهرت کنندگان نیز پرچم این جنبش را پایین کشیدند.

استان‌های «توزر»، «القیروان» و «سیدی بوزید» شاهد تظاهرات گسترده‌ای بوده و مردم این شهر‌ها خواستار انحلال پارلمان و برکناری دولت تونس بودند.

جنبش النهضه تونس نیز در واکنش به حمله آشوبگران به مقر این جنبش بیانیه‌ای صادر کرده و گفت: گروه‌های آنارشیست به برخی از مقر‌های جنبش در کشور حمله کردند، ما این گروه‌های جنایتکار را که از خارج و داخل کشور برای حمله به هم‌میهنان خود استخدام شده‌اند، محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما گسترش مظاهر هرج و مرج و خرابکاری برای خدمت به برنامه‌های سرنگونی مسیر دموکراتیک را محکوم کرده و از همه احزاب سیاسی، سازمان‌ها و طرفداران دموکراسی و حاکمیت قانونی می‌خواهیم این حملات را محکوم کنند.

تونس که از دو بحران اقتصادی و اجتماعی رنج می‌برد، با شیوع ویروس کرونا شرایط سخت‌تری پیدا کرده؛ به شکلی که اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی دچار فروپاشی شدیدی شده و به تازگی اعتراضات متعددی برای خواسته‌های اجتماعی در مناطق مختلف تونس آغاز شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین