کد خبر: ۷۱۹۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶

انتقال آب خوزستان به استانی که یک کیلومتر با دریا فاصله دارد

حبیب آقاجری با اشاره به اینکه از حدود ۳۲ هزار نفر از کارکنان منطقه ویژه فقط ۱۹ درصد آن بومی هستند، اظهار کرد: وقتی با وجود آلایندگی‌های بسیاری که مردم متحمل می‌شوند اما بیکاری باز هم داریم، آن وقت نارضایتی افزایش پیدا می‌کند.
انتقال آب خوزستان به استانی که یک کیلومتر با دریا فاصله دارد
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده ماهشهر در مجلس تأکید کرد: یکی از خواسته‌های به حق نمایندگان خوزستان ابلاغ جذب ۷۰ درصدی از نیروهای بومی در شرکت‌ها و صنایع از جمله پتروشیمی‌هاست که هنوز محقق نشده است.

وی با طرح این سوال که «چرا باید مدیران پروازی باشد که روز یکشنبه وارد ماهشهر و چهارشنبه هم خارج شوند»، ادامه داد: بیشتر مدیران خوزستان به ویژه پتروشیمی‌های ماهشهر پروازی هستند و حتی یک مدیر اهل بندر امام و ماهشهر نداریم.

آقاجری بیان کرد: مردم جنوب خوزستان در فصل زمستان غرق فاضلاب می‌شوند و تابستان هم از کیفیت بد آب شرب رنج می‌برند؛ بودجه خوبی را باید به آب و فاضلاب شهرهای خوزستان اختصاص داد تا یک بار برای همیشه این مشکل استان حل شود.

بنا به گفته نماینده مردم ماهشهر در مجلس، بخشی از بودجه نفت باید برای توسعه و آبادانی به خوزستان اختصاص پیدا کند.

وی بیان کرد: چرا برای رودخانه زهره که خشک شده و جوابگوی تأمین آب در مسیر خودش هم نیست، تونل احداث کردند تا آب را به استان مجاور انتقال دهند؛ آن هم استانی که فقط یک کیلومتر تا آب دریا فاصله دارد و چرا به جای هزینه‌های هنگفت انتقال آب به آنها شیرین کن نمی‌رسانند.

نماینده ماهشهر در مجلس گفت: دولت از نبود منابع مالی گلایه دارد ولی در مقابل پروژه‌های انتقال آب با اعتبارات سنگین در حال اجراست‌.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین