کد خبر: ۷۱۹۵۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹

سیستان و بلوچستان بیش از ۱۱ هزار معلم کم دارد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به رشد موالید و به تبع آن افزایش جمعیت دانش آموزی بیش از ۱۱ هزار معلم کمبود دارد.
سیستان و بلوچستان بیش از ۱۱ هزار معلم کم دارد
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا رخشانی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از جمله استان‌هایی بوده که به دلیل پراکندگی جمعیت دارای بیشترین مشکل در حوزه نیروی انسانی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، وی ادامه داد: با توجه نرخ بالای موالید در سیستان و بلوچستان سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار دانش‌آموز در این استان وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اگر برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت وجود نداشته باشد تا سال ۱۴۰۵ با ۱۸ هزار کمبود نیرو و ۲۷ هزار کلاس درس روبرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به منظور جبران بخشی از نیازهای آموزش و پرورش استان در زمینه نیروی انسانی امسال ۳ هزار و ۴۱ نیرو از آموزش و پرورش استان خارج و ۵ هزار و ۶۰۷ نیروی جدید وارد این مجموعه می‌شوند.

رخشانی ادامه داد: همچنین در آزمون استخدامی سال جاری که ثبت نام آن از مردادماه آغاز خواهد شد آموزش و پرورش استان سهمیه جذب ۳ هزار و ۵۴۳ نیرو را گرفته است.

وی گفت: همچنین سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ۸۱۷ نفر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
0
پزشک چی ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین