کد خبر: ۷۱۹۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

نخستین علامت ابتلا به کرونای دلتا چیست؟

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: سردرد و آبریزش بینی دو علائم شایع ابتلا به بیماری کرونای دلتا است.
نخستین علامت ابتلا به کرونای دلتا چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

نوشین یمانی در رابطه با کرونای دلتا، اظهار کرد: علائم ابتلا به کرونای دلتا با کرونای معمول تفاوت‌هایی دارد؛ به‌ طوری‌ که در بسیاری موارد تشخیص بیماری با مشکل مواجه می‌شود و نیاز به انجام تست کرونا برای تشخیص قطعی وجود خواهد داشت.

وی، سردرد و آبریزش بینی را دو علامت شایع کرونای دلتا دانست و افزود: افراد جوان و کسانی که علی‌رغم تزریق واکسن کووید - ۱۹ به کرونای دلتا مبتلا می‌شوند، سردرد شایع‌ترین علامت ابتلا آنان به این نوع جهش‌یافته کرونا است.

این پزشک در رابطه با علائم ابتلا به کرونای دلتا، تصریح کرد: علاوه بر سردرد و آبریزش بینی، درد شکم، گلودرد، بی‌اشتهایی، تهوع و استفراغ از جمله سایر علائم ابتلا به این بیماری است.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد یا بیان اینکه قدرت انتقال کرونای دلتا دو برابر بیشتر از کرونای معمول است، گفت: به طور متوسط هر شخص مبتلا به کرونای دلتا می‌تواند باعث ابتلای ۶ نفر از اطرافیان خود به این بیماری شود.

یمانی با بیان اینکه سه چهارم موارد ابتلا به کرونای دلتا را افرادی که واکسینه نشده‌اند، تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، افراد در صورت بروز سردرد جدید و یا سایر علائم ابتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین