کد خبر: ۷۱۹۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳

ساکنان اردبیل مراقب رگبارهای تابستانی باشند

پهنه گسترده ای از استان اردبیل از امشب تا اوایل هفته آینده با خطر رگبارهای شدید تابستانی مواجه خواهد بود.
ساکنان اردبیل مراقب رگبارهای تابستانی باشند
آفتاب‌‌نیوز :

نقشه های همدیدی هواشناسی نشانگر دگرگونی هوای شمالغرب و غرب خزر به واسطه نفوذ ناوه اطلسی و نیز جریان‌های کم فشار جنوب غربی هستند که اثرهای آن‌ها به شکل ابرناکی و گاهی مه آلودی آسمان ، آذرخش ، وقوع بارش‌های رگباری و تندبادهای موقت پدیدار خواهند شد.

همچنین باتوجه به هوای سرد ناوه دمای هوا به شکل چشمگیر در این نقاط و به ویژه استان اردبیل کاهش می‌یابد به گونه‌ای که در میانه تابستان جلوه‌هایی از هوای پاییزی را برای ساکنان منطقه به تماشا خواهد گذاشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه سطح زرد هواشناسی مبنی بر در پیش بودن بارش‌های تندری از ساکنان این استان خواست جوانب احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.

فرهاد عبدالعلی‌پور افزود: خودداری از استقرار در حواشی و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و بیابان نوردی ، عدم استقرار در فضاهای باز باتوجه به خطرهای صاعقه و احتیاط هنگام رانندگی در جاده‌های مه آلود و خیس و لغزنده از جمله این موارد هستند.

در شامگاه سه شنبه بر تراکم ابر از کرانه‌های غربی آسمان اردبیل درحال افزوده شدن است و با وزش باد از جانب شمال شرق روند کاهش دما آغاز شده است.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. این استان وقوع بارش های رگباری تابستانه و بروز خسارات و تلفات هنگفت را در بعضی از سال ها در کارنامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین