کد خبر: ۷۲۰۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
معاون رئیس جمهوری:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت جبران یک اشتباه پیش از انقلاب است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همه پروژه ها حائز اهمیت هستند اما پروژه کتابخانه مرکزی رشت جبران یک اشتباه پیش از انقلاب اسلامی بود که اعتراض افکار عمومی را در پی داشت.
افتتاح کتابخانه مرکزی رشت جبران یک اشتباه پیش از انقلاب است
آفتاب‌‌نیوز :

محمد باقر نوبخت صبح جمعه در آئین افتتاح ساختمان کتابخانه مرکزی رشت گفت: پروژه یادشده جبران خطای بزرگ چند دهه گذشته است که پیش از انقلاب رخ داد؛بطوریکه بخش محیط پارک عمومی شهر بعنوان استانداری و مقر حکومت انتخاب شد و مورد اعتراض فرهیختگان واقع شد.
وی ادامه داد: اما این احداث جبران آن خطا بود و امروز افتتاح این پروژه بعنوان کتابخانه و یک مرکز فرهنگی در کنار یک مرکز آرامش و تفریح مردم قابل تقدیر است .
وی تاکید کرد: فعلا ساختمان این پروژه پایان یافته،و امیدواریم باقی کارهای مانده در آن نیز به پایان برسد و به سرعت به محلی برای تجمع اهالی فرهنگ و کتاب تبدیل شود.

کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگ ترین کتابخانه عمومی شمال کشور با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت هشت هزار و ۲۰۰مترمربع، دارای بخش های مختلفی چون سالن آمفی تاتر،سالن های جلسات، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، بخش ویژه گویا و بریل ویژه نابینایان، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل مادر و کودک، بخش ویژه سالمندان، بخش نگهداری نسخ خطی و چاپ سنگی، بخش دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی، گالری نمایشگاهی، بخش نجوم(آسمان نما)، بخش ویژه مطالعه محققان(vip) ، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی و بازسازی کتابها و کافه کتاب و نمازخانه است.
عملیات احداث این پروژه در سال ۱۳۸۳ آغاز شده و اکنون عملیات ساخت آن به اتمام رسید. این کتابخانه بزرگ تاکنون با هزینه ای بالغ بر ۵۴۵ میلیارد ریال به ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و برای بهره برداری کامل از سازه این پروژه به ۱۵ میلیارد اعتبار دیگر نیز نیاز می باشد.
بهره برداری کامل از این پروژه بزرگ فرهنگی شمال کشور پس از تحویل کامل از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان به اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به عنوان بهره بردار و پس از تجهیز امکانات کتابخانه ای و تأمین منابع(کتاب) از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ به انجام می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین