کد خبر: ۷۲۰۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷

واکسن فایزر و مادرنا با گسترش سویه دلتا در اتحادیه اروپا گران شد

در پی افزایش شمار مبتلایان و گسترش بیشتر سویه دلتا کرونا در اتحادیه اروپا، شرکت های فایزر و مادرنا قیمت واکسن های خود در اروپا را افزایش داده اند.
واکسن فایزر و مادرنا با گسترش سویه دلتا در اتحادیه اروپا گران شد
آفتاب‌‌نیوز :

در جدیدترین قراردادهای عرضه واکسن به اتحادیه اروپا قیمت واکسن کرونا فایزر بیش از ۲۵ درصد و واکسن مادرنا ۱۰ درصد افزایش یافت زیرا اروپا با اختلالات عرضه واکسن و نگرانی در مورد عوارض جانبی دیگر واکسن های مشابه روبرو است.

برساس قراردادامضا شده میان اروپا و شرکت ها ی فوق ، قیمت جدید واکسن فایزر ۱۹.۵۰ یورو است که پیش از این ۱۵.۵۰ یورو به اروپا فروخته می‌شد.

واکسن مادرنا نیز از ۲۲.۶۰ دلار به ۲۵.۵۰ دلار افزایش قیمت داشته است.

با شیوع و گسترش سویه دلتا کرونا که نسبت به دیگر سویه ها بسیار خطرناک تر و قابل انتقال بیشتر است، کشورهای اروپایی به دنبال تهیه هر چه بیشتر واکسن های قوی هستند در نتیجه انتظار میرود که شرکت های داروساز فایزر و مادرنا در سال جاری با امضای قراردادهای جدید بتوانند ده ها میلیارد دلار درآمد از فروش واکسن کسب کنند.

«اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته از واکسیناسیون ۷۰ درصد از شهروندان اتحادیه اروپا با دست‌کم یک دوز واکسن خبر داد و گفت: ما به وعده خود در واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت بزرگسال تا ماه ژوئیه (مرداد ماه) عمل کردیم.

وی همچنین هشدار داد: گونه دلتا «بسیار خطرناک» است بنابراین از همه کسانی که فرصت واکسیناسیون را دارند، می‌خواهیم که از سلامتی خود و دیگران محافظت کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، از ۲۷ دسامبر ۲۰۲۰ (هفتم دی ماه ۱۳۹۹) و آغاز برنامه واکسیناسیون تا این لحظه، واکسن فایزر مورد استفاده ترین واکسن در اتحادیه اروپا بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین