کد خبر: ۷۲۰۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸

روسیه: دلیلی برای متهم کردن ایران در حمله به کِشتی اسراییلی وجود ندارد

معاون وزیر خارجه روسیه امروز در واکنش به جنجال‌آفرینی بی‌اساس کشورهای غربی علیه تهران تصریح کرد: دلیلی برای متهم کردن ایران در حمله به کِشتی اسراییلی وجود ندارد؛ غربی‌ها تهمت می‌زنند.
روسیه: دلیلی برای متهم کردن ایران در حمله به کِشتی اسراییلی وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

«ضمیر کابلوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه درباره ادعای ضدایرانی پیرامون حمله به کِشتی اسراییلی در دریای عمان تأکید کرد: هنوز دلیل قطعی برای متهم کردن ایران به نقش داشتن در حمله به کشتی «مرسر استریت» وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه روسیه و رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه این کشور در این باره گفت: هیچ پایه و اساسی برای اتهام زنی به ایران در دخالت در حمله به کِشتی «مرسر استریت» وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: هیچ پایه و اساسی وجود ندارد که ممکن باشد ایران در حمله به «مرسر استریت» دست داشته باشد؛ فعلا کشورهای غربی به تهران تهمت می زنند، ولی شواهدی ارائه نکرده اند.

ضمیر کابلوف در این خصوص اضافه کرد: ما هیچ پایه و اساسی برای اتهام زنی به ایران نداریم و حقایق و مدارکی دراین راستا وجود ندارد. وقتی حقایق باشند، آن وقت می توان در این زمینه کار کرد.

در پی ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن تهران در حمله به نفتکش این رژیم در دریای عمان، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده تنها با بیان اینکه «اطلاعات موجود می‌باشد» مدعی شد که واشنگتن به دست داشتن ایران در حمله روز سی اُم ژوئیه به نفتکش رژیم صهیونیستی موسوم به «مرکر استریت» در سواحل عمان اطمینان دارد.

وی پس از طرح این ادعا گفت که برای این اقدام هیچ توجیهی وجود ندارد و بدون ارائه جزئیات بیشتر قول داد که ایالات متحده به این اقدام «واکنش مقتضی نشان خواهد داد».

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس هم دیروز با «غیرقانونی و سنگدلانه خواندن این حمله» مدعی شد که انگلیس و متحدانش در حال طراحی یک واکنش هماهنگ به آن هستند!

این در حالی است که مقامات تهران قویاً این اتهام‌ها را رد کرده و آن را «بی اساس» می‌خوانند و با زیر سوال بردن اعتبار ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص این حمله، تأکید می‌کنند که «هرکجا که این رژیم [صهیونیستی] رفته، با خود بی ثباتی، ترور و خشونت را به ارمغان آورده است».

یک کشتی در آخرین دقایق پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره «مصیره» در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت. وزارت دفاع انگلیس بعداً با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان یک کشتی تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی بوده است.

منابع خبری همچنین گفتند که «ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در غرب آسیا» نیز به درخواست‌ها برای پاسخگویی در ارتباط با این حمله پاسخی نداده است.

همچنین خبرنگار شبکه صهیونیستی «کان» بیانیه‌ای را از سوی مالک کشتی هدف قرار گرفته در دریای عمان منتشر کرد. این بیانیه از سوی شرکت «زودیاک ماریتایم» مالک کشتی آسیب دیده اسرائیلی منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین