کد خبر: ۷۲۰۵۲۱
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
سفره و اعتماد مردم آسیب دیده؛ مردم از دولت جدید تحول خواسته‌اند و باید اتفاق بیفتد

انتقاد رئیسی از دولت روحانی در مراسم تنفیذ/ شرط ادب این بود که دست رهبری را می‌بوسیدم

ابراهیم رییسی گفت: تورم بیش از ۴۴ درصدی، رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی، سه برابر شدن بدهی‌های دولت از سال ۹۴ و علاج کردن وضعیت کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیاردی وضعیت مردم را نامناسب کرده است؛ هم به دلیل دشمنی دشمنان و هم کاستی‌های داخلی. علاوه بر آسیب‌دیدن سفره مردم به اعتماد مردم آسیب وارد شده است.
انتقاد رئیسی از دولت روحانی در مراسم تنفیذ/ شرط ادب این بود که دست رهبری را می‌بوسیدم
آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهوری گفت: پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تحول‌خواهی، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و فقر و تبعیض و اجرای سیاست‌های اعلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی روز سه شنبه در مراسم تنفیذ سیزدهمین رییس جمهور ایران گفت: شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبری انقلاب این بود که دست ایشان را می بوسیدم لکن با شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.

وی افزود: بر خداوند متعال شاکرم و سر بر آستان ربوبی می‌ستایم و شکر نعمت‌های بیشمارش به ویژه نعمت اعتماد مردم و نعمت رهبری را به جا می آورم. خورشید تابناک مردم‌سالاری دینی بیش از ۴۰ سال پیش در این سرزمین با هدایت امام بزرگوار و عظیم الشان‌مان و با همت والای مردم بزرگ و وظیفه شناس طلوع کرد و مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد.

رییس جموری تاکید کرد: در این مدل حکمرانی نو امر دین در کنار دنیا، امر علم در کنار اخلاق، امر عدالت در کنار پیشرفت، امر عزت در کنار رفاه این مدل به عالم عرضه شد تا همگان پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را بدانند و بدانند که دین می تواند در متن زندگی انسان معاصر حکومت کرده و تمام شئون زندگی انسان را اداره کند و در یک کلام جمهوریت در کنار اسلامیت استقلال در کنار آزادی در هم آمیخت.

رییسی اظهار داشت: دولتمردان و مسوولان مردم عزیز در این ۴۰ سال بسیار تلاش کردند در جهت تحقق مردم سالاری در این ۴۰ ساله گام برداشتند، آنجا که به رهنمودهای رهبری توجه شد، حوزه پیشرفت ارتقا بود و آنجا که بی‌توجهی و کم توجهی به رهنمودهای رهبری و سیاست‌های نظام و اقتضای آنجا حوزه مشکلات و گله‌مندی بود، به‌جاست نسبت به خدماتی که در این ۴۰ ساله انجام شده و کسانی که در پیشرفت کشور نقش داشتند صمیمانه سپاسگذاری کنم.

وی با تاکید بر این که انتخابات ۲۸ خرداد جلوه‌ای از مردمسالاری دینی بود گفت: در این انتخابات مردم علیرغم همه دشمنی‌های دشمنان و شرایط بهداشتی و وضعیت کرونایی و مشکلاتی که بود، حضوری باشکوه داشتند و حماسه ای بزرگ خلق کردند؛ حماسه ای که دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد.

رییسی با بیان این که در حماسه ۲۸ خرداد همه مردم نقش داشتند،‌گفت: باید از همه اقشار ملت و گویش‌ها و مذاهب و به ویژه از فرهیختگان و هم رهبر معظم انقلاب و کسانی که مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند تقدیر و تشکر کرد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تحول خواهی، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و فقر و تبعیض بود. پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام اجرای سیاست‌های اعلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. پیام توجه به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و پاسداری و پاسداشت از خون مطهر شهیدان و وصای ارزشمند آنها بود.

وی افزود: پیام ۲۸ خرداد پیام ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه بود. اینها پیام‌هایی بود که مردم با رای خود از دولت برخاسته از مردم خواستند. از دولت جدید می‌خواهند که عدالت را تحقق بخشد.با فساد مبارزه کند و به روابط ناسالم اداری، رانت خواری و هرگونه ضد ارزشی که هیچ گونه تناسبی با اساس انقلاب و ارزش های این کشور ندارد، پایان دهد. در یک کلمه و جمله باید بگویم پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تغییر وضع موجود بود و از دولت خواستند شرایط و وضعیت اقتصادی و تورم بیش از ۴۴درصد و رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی را پایان دهد.

رییس جمهوری گفت: بدهی‌های دولت از سال ۹۴، سه برابر شده‌اند. علاوه بر این علاج کردن وضعیت کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیاردی از جمله مشکلاتی هستند که در زندگی مردم اثر گذاشته است و ما امروز وضعیت و شرایط اقتصادی مردم را هم به دلیل دشمنی دشمنان و هم به دلیل کاستی‌ها و مشکلاتی که در درون داشتیم، وضعیت مناسبی نمی‌بینیم.

وی افزود: مشکلات اقتصادی و فرهنگی، مسئله بیکاری و مسکن و دیگر مسائلی که امروز مردم نسبت به آن گله‌مند هستند، همه باید تغییر کند. آنچه که از همه بیشتر مشکل ایجاد کرده و علاوه بر اینکه آسیب دیدن سفره مردم و آسیب به کسب و کار مردم باید به آن اشاره کرد، آسیب دیدن اعتماد مردم است.

رییسی گفت: مردم دولتی خواستند که این آسیب را جبران کند و اعتماد را به مردم بازگرداند و فاصله میان ملت و دولت کاهش دهد چرا که رابطه بین ملت و دولت برای همیشه می‌تواند بسیار گره‌گشا باشد این رابطه تاکنون بوده و از این پس هم باید باشد تا مشکلات حل شود و در مقابل دشمنی دشمنان ایستادگی و مقاومت شود.

رییس جمهوری عنوان کرد: آنچه مردم از دولت جدید خواسته‌اند، تحول است. این تحول برای کشور اجتناب ناپذیر است باید این تحول اتفاق بیفتد، برنامه دولت برنامه تحول است. این تحول مستند به سند بسیار ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، سند ماندگار بیانیه گام دوم مستند اقدامات دولت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این سند که رهبری فرزانه انقلاب اسلامی بسیار حکیمانه نوشته‌اند، هم وضع موجود و هم وضع مطلوب به خوبی ترسیم شده‌ است. ما باید وضع موجود و مطلوب را دقیق ببینیم و فاصله وضع موجود با مطلوب را کمتر و کمتر کنیم و بتوانیم به وضعیتی برسیم که امروز مورد انتظار مردم یعنی تحقق فرازهای بلند بیانیه گام دوم است.

سفره مردم به اقتصاد را شرطی نمی‌کنیم

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در این تحول ضروری لازم است که همه فرهیختگان، اندیشمندان، مسئولان، دغدغه مندان و عزیزان نقش‌آفرینی کنند، همه مردم مشارکت کنند و به میدان بیایند و این کار شدنی است. ما حتما به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود اما حتماً سفره مردم به اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد و به اراده بیگانگان گره نخواهیم زد، حتما مسائل پیش روی دولت را دنبال می‌کنیم.

رییسی در ادامه کسری بودجه، بازار سرمایه و ثبات در بازار سرمایه و بورس، کنترل تورم و گرانی و کرونا را از مسائل فوری و ضروری عنوان کرد که دولت با آن مواجه است.

رییس جمهوری عنوان کرد: موضوع و مسئله آب و برق و بسیاری از نیازمندی‌هایی که امروز وجود دارد. من به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته‌نباشید عرض می‌کنم. اما کارهایی بسیاری است که از امروز پیش پای دولت است. ما با نگاه به مسائل پیش‌رو برنامه تحولی، آنی، فوری و کوتاه مدت تنظیم کردیم که حدود ۱۰ مساله محوری وجود دارد که از امروز دولت با آنها مواجه است.

رییسی خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می‌دهم که هم مسئله خوب شناخته شده و هم راهکارهای مسائل شناسایی شده است از نگاه کارشناسان، خبرگان و صاحبنظران هم بهره‌مند شدیم انشالله این مسائلی که امروز پیش پای دولت قرار دارد به صورت فوری و آنی و با قوت دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه تحولی چهارساله که زمینه برنامه هفتم در کشور خواهد بود. اجرای برنامه تحولی ۴ ساله دولت که به‌زودی در اختیار نخبگان، اندیشمندان و صاحبنظران قرار خواهد گرفت و از نظر همگان بهره‌مند خواهیم شد، زمینه و بستر را برای اجرای برنامه توسعه هفتم کشور خواهد بود.

رییس جمهوری یادآور شد: ما امید داریم که در این برنامه تحولی همه دغدغه‌مندان بدون نگاه به خط و جناح و گروه سیاسی اظهار نظر کنند.

راه برون رفت از مشکلات وجود دارد

رییس جمهوری با بیان اینکه همه فرهیختگان و دلسوزان باید در کشور نقش آفرینی کنند،‌ گفت: ما از اصحاب ما می‌توانیم هستیم. یقین داریم با همه موانع و مشکلاتی که پیش رو است، راه برای برون رفت و اراده جدی برای رفع مشکلات به حمدالله وجود دارد.

رییسی ادامه داد: ملت عزیز، جوانان برومند و نیروی انسانی کارآمد ما وضعیت را متحول خواهند کرد انشاءالله.

رییس جمهوری با ابراز امیدواری از اینکه نگاه همه صاحبنظران و فرهیختگان بتواند وضعیت متفاوتی را در کشور سبب شود، گفت: ان شا الله وضع به نفع مردم و به نفع ارزش‌های انقلاب اسلامی مورد توقع رهبری معظم انقلاب، مردم عزیز، خانواده‌های مکرم شهیدان و ایثارگران و فرهیختگان تغییر کند. همچنین ضمن پاسداشت همه خدماتی که تاکنون انجام شده است،‌ گام‌های ماندگاری با استفاده از همه تجربیات برداشته شود.

اگر برای خدمت به مردم نبود، حضورم در این عرصه معنا نداشت

رییسی ادامه داد: در پایان سخن عرضه می دارم، پروردگارا تو خوب می دانی حضور من در این عرصه به عنوان یک طلبه خدمتگزار با چه انگیزه‌ای صورت گرفت. اگر خدمت به مردم نبود، اگر برای ایجاد گشایش نبود، اگر در یک کلمه برای اجرای عدالت نبود،‌ حضور بنده در این عرصه معنا نداشت.

رییس جمهوری با بیان اینکه از حضور در این عرصه به عنوان خدمتگزار کوچک مردم افتخار می کند، عنوان کرد: خدایا تو خوب می‌دانی و از آشکار و نهان و ازنیت و انگیزه ما آگاهی و در این عرصه ما را مدد کن. خدایا تمام کسانی که در این میدان کار مردم را بر عهده دارند، به برکت این ایام و روز مبارک غدیر، به برکت آیه شریفه إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ ما را مدد کن.

رییسی ادامه داد:‌ خدایا در این ایام به برکت آنچه امیرالمومنین در نامه‌ای برای مالک اشتر دارند و در روز عید غدیر به مردم آموختند، عهدنامه‌ای که در همه روزگاران به عنوان سند قطعی است و صفات حکمرانی به همه دولتمردان به معنی همه کسانی که در جایگاه‌ها و پست‌ها به نام نظام جمهوری اسلامی خدمت می کنند،‌ خدایا از این صفاتی که پیامبر در حد حدیث غدیر فرمودند و امیرمومنان از این صفات فرمود،‌ از این صفات ما را برخوردار فرما.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد:‌ خدایا به عزت و جلالت قسمت می‌دهیم، دستان یاری‌گر ائمه هدی صلوات الله به ویژه وجود مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را به یاری ما بفرست و گره را به دست حضرت ولی العصر(عج) گره گشایی فرما و به ما اخلاص در عمل مرحمت فرما.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
6
128
شعری هست بسیار با معنا و کاربرد آن در اینگونه موارد است " گر تو بهتر میزنی بستان بزن "
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
بحول الهی خیلی بهتر خواهد زد.
هرچند آفتاب اینارو چاپ نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
13
135
بخش عمده ای از کسری بودجه وتورم حاصل تحریم وعدم فروش نفت است اگر شما بدون پذیرش برجام و رفع تحریم ها وبدون پذیرش fatf این مشکلات را حل کنید آن وقت حق بیان این حرفا وخورده گیری ها را دارید وگرنه در پایان دولت اول شما باید تجربه دلار بالای 50 هزار تومان راداشت ،البته در حالی که ادعا و رسالت شما حفظ ارزش پول ملی است . بهر حال اکنون تمام عناصر داخلی همراه وهم دل با شما هستند وبهانه ای برای عدم موفقیت ها نیست . طبق گفته وتبلیغات شما ودوستان شما دراین سال هاتحریم ها وعوامل خارجی هم که مهم نبوده اند و به راحتی قابل اغماض وگذشت هستند. از نظر شما وصدا وسیما سوء مدیریت وعوامل دولت ضعیف ، پیر و کم تحرک روحانی عامل وضع موجود است ، آنانی که ظاهرا فقط منتظر حل مشکلات ازبیرون کشور بودند ، حال دولت روحانی وافراد با تجربه این کشور نظیر آقای ظریف و اقای زنگنه و... از گردونه خارج شدند، ببینیم شما چه می کنید . دولت تازه نفس این گوی است واین میدان.هم دیپلماسی دست شماست هم میدان. موفق باشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
احسن برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
چه جالب شرط میگذاری.
حال وضعیت خوب بشه چه با نفت چه برجام چه فرقی می‌کنه. مگه زمان روحانی نفت نبود برجام نبود و...؟
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
بنشینید و نگاه کنید
قاسم
|
United States of America
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
42
4
سلام برهمگان .انشا..تعالی چه پیش آید .ممنون
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
91
24
خدای بزرگ به دولت جدید ما کمک کن تا کشور شهید پرور ما آباد بشه. آمین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
خودت کاری کن داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
با شعار مشکلی حل نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
5
25
نمیدونم اشتباه تایپیه یا خودش گفته که :

سر بر آستان ربوبی میستایم

که باید گفته بشه : میسایم

درسته اقتصاد مهمه ولی ادبیات هم باید مورد عنایت قرار بگیره
موتو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
6
39
به خدا قسم که 99درصد مردم هم همین رو میخوان
آسایش،آرامش،امنیت،اقتصاد خوب،آینده خوب برای فرزندانشان،عدم تبعیض فساد رانت و.....
وگرنه فرقی نمیکنه چه کسی یا کسانی حکومت میکنن
مردم ایران عزت خودشون رو میخوان در حد نام ایرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
41
8
پایان شب سیاه سپیداست
مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
5
43
چهار سال دیگر معلوم نیست چه انتقادهایی برایشان باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
7
61
جوجه راآخرپائیز میشمارند عجله نفرمایید
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
39
12
تامین معیشت مردم ومبارزه با گرانی وتورم وحشتناک ونجومی دست ساخته دولت روحانی اولین هدف دولت جناب آقای رئیسی باید باشد.آقای رئیسی باید طرح ناکارامد،منفعل و فشل اقتصادی بازار باز دولت روحانی را که کشور ومردم را فلج کرده وبه روز سیاه نشانده وجیب دلالان وفرصت طلبان ومفسدین اقتصادی را پر کرده ملغی اعلام کند وسیاست نظارت دولت برقیمتها وکنترل قیمتها را دوباره درپیش بگیرد تا وضعیت زندگی مردم مجددا رونق یابد.آقای رئیسی اگر در این راستا حرکت کند ما مردم با تمام قوا از او حمایت خواهیم کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
5
59
سعدیا گرچه سخنران و مصالح گویی بعمل کار براید بسخنرانی نیست ،

منتظر عمل هستیم
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
2
18
از بازار سرمایه و بورس گرفتید نظارت بر بورس همه مشکلات را حل میکنه لطف کنید حقوقی های بی وجدان را کنترل کنید و امر کنید پول ما را برگردانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
3
61
شب دراز است و قلندر بيدار.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
8
47
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
بسیاری از مشکلات زمان روحانی را خود همین آقایان ایجاد کردند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
2
16
سیمان 95 هزارتومان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
3
بسیار خوشوقتم، نیز خوشبختم که تیغ سانسور آفتاب نیوز چندی است خوب کار می کند، هرچه نقد (گرچه تند) اما مودبانه نوشتم، همه اش به محاق سانسور (ببخشید منظورم ممیزی بود) رفت! آخر ما مردم ناممیز هستیم و نیازمند ممیزی و صیانت و ... الخ..‌ لطفا برای گرفتن پز آزادی بیان این را منتشر ککنید. اگر خواستید همان هایی که سانسور (ببخشید) ممبزی فرمودید را منتشر کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین