کد خبر: ۷۲۰۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

انگلیس، ایران را تهدید کرد

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا به رئیسی توصیه کرده از فرصت ریاست جمهوری برای بهبود وجهه ایران بهره جوید و با بازگشت به برجام اعتماد جامعه جهانی را جلب کند. راب همچنین هشدار داد اگر رئیسی راه خصومت را انتخاب کند،‌ کشورش هزینه آن را به تهران تحمیل می‌کند.
انگلیس، ایران را تهدید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

"دومینیک راب" وزیر خارجه بریتانیا به "ابراهیم رئیسی" رییس جمهوری جدید ایران توصیه کرد با بازگشت به برجام و همکاری با جامعه بین المللی اعتماد جامعه جهانی را جلب کند.

وزیر خارجه بریتانیا در مصاحبه با روزنامه " تلگراف" با اشاره به حادثه اخیر حمله پهپادی به یک نفتکش اسراییلی در دریای عمان با تکرار اتهامات کشورش علیه ایران گفت: ایران با ریاست جمهوری رئیسی این فرصت تازه را دارد که با جامعه بین المللی همکاری کند و اعتماد جهان را جلب کند و یا بیشتر و بیشتر با پافشاری بر رفتارهای مخرب گذشته در وضعیت مطرود کنونی باقی بماند.

او با عقبنشینی از مواضع چند روز گذشته کشورش درباره پاسخ تلافی‌‎جویانه به اقدام ایران علیه نفتکش اسراییلی و کشته شدن یک شهروند بریتانیایی در این حادثه، گفت کشورش " متین و آرام" باقی خواهد ماند و با همکاری با سایر شرکا از جمله ایالات متحده آمریکا از صلح و امنیت بین المللی حراست خواهد کرد.

ایران حوادث دریایی چند روز گذشته در دریای عمان و سواحل امارات را مشکوک دانسته و هرگونه دست داشتن خود در این حوادث را رد کرده است.

دومینیک راب اما با تاکید دوباره بر ادعای دست داشتن ایران در این حملات دریایی گفت: با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود درباره این حوادث صحبت کرده و انگلیس و آمریکا در محکوم کردن حمله ایران به کشتی " مرسر استریت" در نزدیکی سواحل عمان، هم‌نظرند.

راب در مصاحبه با تلگراف تاکید کرد که کشورش در برابر این حادثه خونسرد و متین باقی می ماند اما با همکاری با شرکایش در برخورد با رفتارهای پلیدی که انجام شده کاملاً قاطع و قوی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین