کد خبر: ۷۲۰۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

بحران در اتیوپی؛ شورشیان تیگرای مهم‌ترین مقصد گردشگری را تصرف کردند

خبرگزاری رویترز گزارش داد شهر "لالی بلا" در اتیوپی که در فهرست میراث جهانی سازمان ملل به ثبت رسیده و مقصد گردشگری مهمی در این کشور محسوب می شود، به دست شورشیان جبهه آزادی بخش تیگرای تصرف شده است.
بحران در اتیوپی؛ شورشیان تیگرای مهم‌ترین مقصد گردشگری را تصرف کردند
آفتاب‌‌نیوز :

به منقل از این خبرگزاری انگلیسی، شاهدان عینی روز پنجشنبه به رویترز گفتند که نیروهای منطقه تیگرای (Tigray)در اتیوپی کنترل شهر لالی بلا(Lalibela)را که کلیساهای معروف سنگ تراشی شده آن در فهرست میراث جهانی سازمان ملل متحد قرار دارد، به دست گرفته اند. گزارش ها حاکی از فرار ساکنان این منطقه است.

لالی بلا همچنین مکانی مقدس برای میلیون ها مسیحی ارتدوکس اتیوپی در منطقه "ولو شمالی" در شمال اتیوپی است. در هفته های اخیر درگیری ها از تیگرای به دو منطقه همسایه، آمهارا و عفار منجر به فرار بیش از ۲۵۰ هزار نفر شده است. درگیری بین دولت اتیوپی و شورشیان وابسته به جبهه موسوم به آزادی‌بخش مردم تیگرای در ماه نوامبر سال گذشته (آبان ۹۹) آغاز شده است. این درگیری‌ها تاکنون منجر به آوارگی نزدیک به دو میلیون نفر شده و ۴۰۰ هزار نفر را هم در شرایط قحطی و گرسنگی قرار داده است.

مقامات ارشد سازمان ملل متحد و دولت آمریکا نیز که این هفته به اتیوپی سفر کردند نسبت به گسترش جنگ در تیگرای به سایر مناطق شمال اتیوپی هشدار دادند.

ایالات متحده روز پنجشنبه از نیروهای تیگرایی خواست تا به میراث فرهنگی این شهر احترام بگذارند، زیرا نگرانی های واشنگتن از گسترش جنگ بیشتر شده است. لالی بلا یکی از مقاصد مهم گردشگری در دومین کشور پرجمعیت آفریقا است. پس از وقوع جنگ در نوامبر (آبان) در تیگرای شمار گردشگران کاهش یافته است.

دکتر فانتا ماندفرو معاون رئیس جمهوری منطقه آمهارا، روز پنجشنبه به رویترز گفت که هیچ اطلاعی از وضعیت لالی بلا ، ۳۱۰ کیلومتری (۱۹۰ مایلی) شرق پایتخت منطقه آمهارا ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین