کد خبر: ۷۲۱۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

قلبی سالم با رژیم غذایی گیاهی

نتایج دو مطالعه جدید، حاکی از کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی در پی داشتن رژیم غذایی گیاهی است.
قلبی سالم با رژیم غذایی گیاهی
آفتاب‌‌نیوز :

نتایج یک مطالعه مشاهده ای به مدت ۳۲ سال در بررسی سلامت قلب و عروق نشان می‌دهد، داشتن رژیم غذایی گیاهی میزان بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین مطالعه دیگری که بر سلامت زنان متمرکز بود، نشان داد که زنان در مرحله یائسگی که رژیم غذایی گیاهی دارند با کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی روبرو می‌شوند.

گنجاندن غذاهای تازه در رژیم غذایی چیزی است که متخصصان پزشکی اغلب از آن سخن می گویند. خوردن غذاهای طبیعی به جای غذاهای فرآوری شده مزایای زیادی برای سلامتی در پی دارد. دو مطالعه مشاهده ای جدید با بررسی روند سلامتی افراد بیش از یک دهه نشان داد که فواید رژیم های گیاهی در سلامت قلب و عروق انکارناپذیر است.

توصیه های تغذیه USDA

وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) بیش از ۱۰۰ سال است که دستورالعمل‌های رژیم غذایی ارائه می دهد. این مرکز مدت هاست بر خوردن غذاهایی مملو از مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامتی تمرکز کرده است. USDA در حال حاضر توصیه می کند رژیم غذایی سالم افراد باید شامل میوه، سبزیجات، دانه ها، پروتئین و لبنیات باشد.

بر این اساس، رژیم غذایی روزانه ۲۰۰۰ کالری به مردم پیشنهاد می شود که مصرف ۲ فنجان میوه، ۲.۵ فنجان سبزیجات تازه، ۶ اونس (۱۷۰ گرم) غلات، ۵.۵ اونس (۱۵۵ گرم) غذاهای پروتئینی و ۳ فنجان لبنیات باید در آن گنجانده شود.

مطالعات نشان می‌دهد که افراد باید هر چند وقت یک بار منابع پروتئینی رژیم غذایی خود را تغییر داده و از غذاهای بدون گوشت استفاده کنند.

اولین مطالعه با عنوان «رژیم غذایی گیاهی و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در بزرگسالی» در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد و محققان در این مطالعه تقریباً ۵۰۰۰ نفر از افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله را هنگام شروع مطالعه ردیابی کردند. این مطالعه ۳۲ سال به طول انجامید.

هیچ یک از شرکت کنندگان هنگام شروع مطالعه، مشکلات قلبی نداشتند. در معاینات بعدی، پزشکان سلامت شرکت کنندگان را ارزیابی کردند و در پایان مطالعه، نزدیک به ۳۰۰ نفر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا شدند. محققان دریافتند افرادی که رژیم غذایی گیاهی و نمره کیفیت رژیم غذایی بالاتری دارند، ۵۲ درصد کمتر از افرادی که از حداقل رژیم غذایی پیروی می کنند دچار مشکلات قلبی می شوند.

به گفته محققان این پژوهش، رژیم غذایی گیاهی لزوما خوردن خوراکی های گیاهی نیست و یک رژیم غذایی گیاهی غنی از مواد مغذی برای سلامت قلب و عروق است.

این محققان پیشنهاد می کنند افراد از بین غذاهای گیاهی خوراکی‌هایی که تا حد امکان به غذاهای طبیعی نزدیک است را انتخاب کنند به جد از غذاهای فرآوری شده بپرهیزند. افراد می‌توانند از محصولات حیوانی مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات کم چرب استفاده کنند.

داده های ارائه شده در این مطالعه با مطالعات قبلی در مورد رژیم‌های گیاهی و طول عمر و سلامت متابولیک مطابقت دارد.

دومین مطالعه نیز در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد و «رابطه بین سبد غذایی گیاهی و کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی» را نشان می دهد. این مطالعه زنان را در مرحله یائسگی در سنین ۵۰ تا ۷۹ سال در آغاز مطالعه دنبال کرد. در این پژوهش، محققان می خواستند دریابند آیا شرکت کنندگانی که از رژیم غذایی برای کاهش سطح لیپوپروتئین با چگالی پایین یا کلسترول "بد" استفاده می کنند، در درازمدت مشکلات قلبی عروقی کمتری را تجربه می کنند یا خیر؟ که نتایج این موضوع را تایید کرد.

بیش از ۸۰ درصد شرکت کنندگان این پژوهش را زنان سفید پوست شامل می شوند که بیش از ۶۰ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی یا بالاتر و بیش از ۶۰ درصد آنها متاهل هستند.

منبع: medicalnewstoday

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین