کد خبر: ۷۲۱۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷

تخریب ده‌ها خانه در کالیفرنیا در پی گسترش آتش سوزی‌ها

گسترش آتش سوزی در مناطقی از ایالت کالیفرنیای آمریکا، موجب تخریب خانه‌های بسیاری شد.
تخریب ده‌ها خانه در کالیفرنیا در پی گسترش آتش سوزی‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

 به نقل از‌ ای بی سی نیوز،کلانتری منطقه پلاماس روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان آتش سوزی محله دیکسی کالیفرنیا، هشت نفر مفقود شده اند. این سومین آتش سوزی بزرگ در تاریخ کالیفرنیا است.

آتش در محله دیکسی هفته هاست که شعله ور است و از زمان شروع آن در ۱۳ ژوئیه بیش از ۸۱۳ هزار و ۴۳۴ هکتار در آتش سوخته است. در پی این آتش سوزی، بیش از ۱۰۰ خانه و بسیاری از مشاغل و ساختمان‌های تاریخی به طور کامل نابود شدند.

گرین ویل، در حدود ۱۵۰ مایلی شمال شرقی ساکرامنتو، بیشترین آسیب را دیده است؛ دست کم ۳۱ هزار نفر از این مناطق تخلیه شده اند. کوین گاس، سرپرست منطقه پلاماس در فیس بوک نوشت: ساختمان‌های تاریخی ما، خانه‌ها، مشاغل کوچک و مدارس کودکان ما به طور کامل از بین رفته است.

این آتش سوزی یکی از ۹۰ آتش سوزی بزرگ است که در حال حاضر در غرب در حال رخ دادن است. پیشتر نیز، آتش سوزی مهیبی در ایالت کالیفرنیای آمریکا رخ داده بود که وسعت تخریب پوشش گیاهی آن معادل وسعت ایالت شیکاگو بود. در پی آتش سوزی کالیفرنیا، ۵۴۰۰ آتش نشان برای اطفای حریق به منطقه اعزام شده بودند.

این آتش سوزی‌ها در ماه ژوئیه آغاز شدند و به قدری وسیع بودند که باعث ایجاد ابر‌های سیاه، وزش باد و رعد و برق شدند که این امر خود باعث تشدید آتش شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین