کد خبر: ۷۲۱۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی:

گرمای تابستان را قابل تحمل کنیم

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: گرمای تابستان برای اکثر افراد قابل تحمل نیست و دنبال راه‌حل‌هایی برای کاهش دمای بدن می‌گردند، که در این زمینه گیاهان دارویی متعددی برای کاهش دمای بدن وجود دارد.
گرمای تابستان را قابل تحمل کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

سعیده امیری با اشاره به این‌که تابستان زمانی است که حس گرما و احساسات شدید در بدن افزایش می‌یابد، اظهار کرد: در این زمان اکثر مردم با سردرد، خستگی، گرما، تحریک‌پذیری، ناامیدی، مشکلات گوارشی و ... مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که مصرف نوشیدنی‌های خیلی خنک و یخ شاید در ابتدا به نظر برسد که می‌توانند موجب خنک شدن بدن شوند؛ اما در واقع آن‌ها اثر عکس دارند، عنوان کرد: وقتی شما یک نوشیدنی به اصطلاح تگری را می‌خورید کاهش ناگهانی دما باعث می‌شود تا بدن برای جبران آن برنامه‌هایی را داخل بدن فعال کند تا دما افزایش یابد.

امیری با اشاره به این‌که نعنا یک جزء اصلی از فصل تابستان است، اضافه کرد: هزاران نوع نعنا در جهان وجود دارد اما دو نوع آن نعنا فلفلی و نعنا باغی از معروفیت بالایی برخوردار است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به این‌که رازیانه خنک‌کننده‌ی بدن است و باعث کاهش التهابی می‌شود که در بدن به دلیل گرما به وجود آمده است، تصریح کرد: نعناع به هضم غذا کمک می‌کند، حرارت و دمای بدن را کنترل و علائم استفراغ و تهوع را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که نعناع با خستگی، استرس ذهنی و افسردگی مبارزه می‌کند، عنوان کرد: آنتی‌اکسیدان‌های فوق‌العاده‌ای که در نعنا وجود دارد برای مقابله با آلرژی، سرماخوردگی، سوءهاضمه، زخم‌ها و خارش بسیار کمک‌کننده هستند.

امیری با اشاره به این‌که ریحان تعدیل کننده و فرونشاننده‌ی گرماست، افزود: این سبزی یکی‌از قدیمی‌ترین گیاهان شناخته شده‌ بشر با خواص ضدالتهابی، ضدعفونی‌کنندگی، ضد پیری و ضد باکتریایی است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی عنوان کرد: همچنین ریحان به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده، پوست را از درون پاکسازی می‌کند، هورمون‌ها را تنظیم، سطح قند خون را کنترل، از عملکرد کبد پشتیبانی، فلور روده را تغذیه و در نهایت حال عمومی بدن را بهبود می‌بخشد.

وی با اشاره به این‌که رازیانه را به‌عنوان یک خوشبوکننده دهان می‌شناسند و یک منبع عالی از ویتامین C است، افزود: رازیانه خنک‌کننده‌ی بدن بوده و باعث کاهش التهابی می‌شود که در بدن به دلیل گرما به وجود آمده است، همچنین این گیاه به هضم غذا کمک می‌کند.

امیری ادامه داد: زردچوبه به‌عنوان یک ادویه‌ خنک کننده مطرح است که باعث می‌شود درد و تورم در بدن کاهش یافته و مایعات کبدی و خون پاکسازی شوند، همچنین حاوی کورکومین؛ یک ماده شیمیایی است که باعث بهبود عملکرد قلب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین