کد خبر: ۷۲۱۱۶۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
اروپایی‌ها نسبت به حصول توافق هسته‌ای خوشبین هستند

دیدار مقام اروپایی با وزیر خارجه احتمالی رئیسی درباره برجام؛ احتمال توافق بالا رفت

یک مقام اتحادیه اروپا از آمادگی دولت ابراهیم رئیسی برای از سرگیری مذاکرات وین و تلاش به‌منظور احیای توافق هسته‌ای برجام طی هفته‌های آتی خبر داد.
دیدار مقام اروپایی با وزیر خارجه احتمالی رئیسی درباره برجام؛ احتمال توافق بالا رفت
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام ارشد اروپایی که نخواسته نام‌اش فاش شود به "پولیتیکو" می گوید توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی در دوره ریاست جمهوری رئیسی احتمالا "محتمل‌ترین سناریو" خواهد بود.

به گزارش آفتاب نیوز؛ این نشریه به نقل از مقام مذکور اروپایی می نویسد: "این مقام ارشد می گوید که نمی تواند بگوید توافق چه زمانی و تحت چه شرایطی حاصل خواهد شد اما احتمال حصول آن را بالا می داند. این مقام ارشد اروپایی که به دلیل حساسیت مذاکرات نخواسته نام اش فاش شود می گوید: "تماس های میان اروپایی ها با مقام های ایرانی در حاشیه مراسم تحلیف رئیسی صورت گرفته اما مشخص نشده که چه زمانی مذاکرات درباره توافق هسته ای از سر گرفته می شود و یا چه کسانی در تیم مذاکره کننده ایران حضور خواهند داشت.

این مقام ارشد اروپایی پیش بینی کرد که پس از رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی رئیسی مذاکرات از سر گرفته خواهند شد و می افزاید: "من حدس می زنم که در اوایل ماه سپتامبر مذاکرات از سر گرفته شود".

این مقام ارشد اروپایی به "پولیتیکو" می گوید مشخص نیست که آیا مسئولیت ادامه مذاکرات برعهده وزارت خارجه ایران خواهد بود یا شورای عالی امنیت ملی که سیاستگذاری های هسته ای را تدوین می کند.

این مقام اروپایی اشاره کرده که برای قضاوت کردن در این باره که آیا حملات موشکی شبه نظامیان حزب الله لبنان علیه نیروهای اسرائیلی بدان معناست که دولت رئیسی رویکرد تقابل جویانه تری را از خود نشان خواهد داد زود است.

او گفته نمی توان قضاوت کرد که آیا این اقدامات می تواند تلاش برای دستیابی به توافق هسته ای را پیچیده‌تر سازد یا خیر.

این مقام اروپایی انتقادات درباره علت حضور "انریکه مورا" مقام ارشد اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف رئیسی را رد کرد و گفت کانال‌های ارتباطی اروپا برای تلاش به منظور آزادی زندانیان در ایران حفظ خواهند شد و اروپا سیاست "مشارکت انتقادی" خود را با ایران ادامه خواهد داد و از انتقاد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران ابایی نخواهد داشت".

یک دیپلمات ارشد اروپایی هم که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفت انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، که هفته گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف آقای رئیسی به تهران سفر کرده بود با حسین امیرعبداللهیان، مسئول مذاکرات هسته‌ای در دولت سیزدهم، صحبت کرده است.

به گفته این مقام اتحادیه اروپا، قرار است حسین امیرعبداللهیان «وزیر خارجه جدید» در کابینه ابراهیم رئیسی باشد اما هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است.

به گفته این دیپلمات مطلع، ایرانی‌ها نه فقط خواستار بازگشت «هر چه سریع‌تر» به مذاکرات وین هستند، بلکه مایلند مذاکرات این‌بار به توافق نهایی بیانجامد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
6
یعنی دیگه اروپا قابل اعتماد شد ! !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
6
گفتگو و همکاری با دنیا یکی از راه های پیشرفت کشورهاست
رجزخوانی و تهدید و شیطنت هم همیشه باعث پسرفت و بدبختی است
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
1
5
از نظر اصولگرایان ، برجام روحانی بد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
1
8
هشت سال ملت را منتظر گذاشتید و سختی دادید که خودتان برجام را امضا کنید وجدان هم یک روزهایی در این کشور چیز خوبی بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین