کد خبر: ۷۲۱۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹

واکنش ایران به اتهام‌زنی آمریکا و انگلیس

نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به اتهامات آمریکا و انگیس علیه تهران در خصوص حمله به نفتکش اسرائیلی گفت: این اتهامات تکرار ادعاهای ساختگی توسط رژیم اسرائیل است و هیچ مدرک قابل تأیید و قطعی برای اثبات این اتهام وجود ندارد.
واکنش ایران به اتهام‌زنی آمریکا و انگلیس
آفتاب‌‌نیوز :

"زهرا ارشادی" سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به اتهام پراکنی های وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر دفاع انگلیس در نشست روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل با عنوان "حفظ صلح و امنیت بین المللی؛ امنیت دریایی" افزود: در مورد اظهارات مبتنی بر اغراض سیاسی آمریکا و انگلیس در این جلسه علیه ایران در مورد حادثه کشتی مرسر استریت، من یک بار دیگر این ادعاهای اثبات نشده را قاطعانه رد می‌کنم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: حضور گسترده نیروهای نظامی این کشورها از جمله در خلیج فارس و دریای عمان همواره منبع اصلی ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه بوده و اخبار ساختگی و عملیات های دروغین از جمله توسط اسرائیل برای توجیه چنین حضور غیرقابل قبولی یا حمله به کشورهای منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: طی روزهای اخیر یکی از منابع ارشد نظامی این کشورها گفته است که «همه چیز به پرتاب پهپاد از یمن اشاره می‌کند» و پس از آن نیز آنها نیروهای ویژه خود را به یمن اعزام کردند تا به ظاهر «تروریست های مسئول آن حمله را هدف قرار دهند». همه چیز کاملاً گویا و روشن است. بعلاوه، این نشان می‌دهد که این کشورها هنوز از شکست خود در تجاوز به یمن درس نگرفته‌اند.

ارشادی تصریح کرد: همه این اتهامات تکرار ادعاهای ساختگی توسط رژیم اسرائیل است، هیچ مدرک قابل تأیید و قطعی برای اثبات این اتهام وجود ندارد. چیزی که آنها سعی می‌کنند به عنوان شواهد قطعی به تصویر بکشند، فقط چند عکس است که چیزی را هم ثابت نمی‌کند.

وی تاکید کرد: چنین اتهاماتی به هیچ وجه نمی‌تواند بر اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل علیه ناوبری تجاری سرپوش بگذارد. تنها در کمتر از دو سال، این رژیم به بیش از ۱۰ کشتی تجاری حامل نفت یا کالاهای بشردوستانه در دریاهای منطقه‌ای حمله کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین