کد خبر: ۷۲۱۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

عبدالله خواستار نشست فوق‌العاده شورای امنیت برای افغانستان شد

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در کنفرانس منطقه‌ای که در دوحه و با حضور هند برگزار شد، از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا نشستی فوق‌العاده درباره افغانستان تشکیل دهد.
عبدالله خواستار نشست فوق‌العاده شورای امنیت برای افغانستان شد
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته تریبیون هند، درخواست عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان برای برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت در حالی در کنفرانس تروئیکای گسترش یافته با حضور هند درباره افغانستان و در دوحه مطرح شد که دولت دهلی‌نو، ریاست دوره‌ای این شورا را برعهده دارد.

عبدالله همچنین گفت، تمامی شرکت کنندگان در نشست روز پنجشنبه دوحه بر این مساله توافق داشتند که نباید رژیمی را که با زور کنترل افغانستان را به دست می‌گیرد، به رسمیت شناخت و بجای آن، باید بر مذاکرات صلح تمرکز کرد و آن را تسریع بخشید.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که دولت اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان پیشنهاد شراکت در قدرت را به طالبان در ازای توقف خشونت‌ها داده است.

در همین حال، ضمیر کابلف، فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز به این نکته اشاره کرد که سه هدف اصلی جامعه جهانی در افغانستان دستیابی به آتش‌بس، از سرگیری گفتگوهای بین افغان‌ها و ایجاد و تشکیل یک دولت ائتلافی موقت با دورنمای برگزاری انتخابات در مدت زمان دو سال است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین