کد خبر: ۷۲۱۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۷

زمان درخشش طلا فرا رسید

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز فضا دوباره مثبت شد و بعضی از تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه ای انتظار دارند با بالا ماندن تورم، زمان درخشش طلا فرا رسیده باشد.
زمان درخشش طلا فرا رسید
آفتاب‌‌نیوز :

اگرچه احساسات کوتاه مدت در بازار طلا بار دیگر به افزایش قیمت طلا خوش بین شده اند اما بازار نوسانی مانده و قیمتها همچنان در حال احیا از ریزش اخیرشان هستند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک گفت: بهبود قیمت طلا از رکورد پایین روز یکشنبه از نظر فنی، تغییر روند بلندمدت مطلوبی ایجاد کرده است. در حال حاضر نمی توانید تصویر فنی مثبت تر از این برای بازار طلا ایجاد کنید. سرمایه گذاران بی صبرانه منتظرند ببینند هفته جاری چه میزان خرید را مشاهده خواهند کرد.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل ۶۲ درصد به افزایش قیمت طلا و سه نفر معادل ۲۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و دو نفر معادل ۱۵ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۹۱۴ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۵۱۷ نفر معادل ۵۷ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۳۳ نفر معادل ۲۵ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۶۴ نفر معادل ۱۸ درصد نظری نداشتند.

سرمایه گذاران خُرد به شکل مستمر به افزایش قیمت طلا در طول تابستان خوش بین بوده اند اما فضا در میان تحلیلگران بازار همواره دستخوش تغییر بوده است. هفته گذشته هیچ تحلیلگری به افزایش قیمت طلا رای نداده بود. اگرچه این فلز ارزشمند در ابتدای هفته افت چشمگیری را تجربه کرد اما به سمت پایان هفته بهبود قابل ملاحظه ای یافت.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۲۶ دلار و ۴۰ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش یافت و در ۱۷۷۸ دلار و ۲۰ سنت بسته شد. قیمت طلا که روز دوشنبه به ۱۷۲۶ دلار و ۵۰ سنت سقوط کرده بود، موفق شد تا پایان معاملات هفته وضعیتش را تغییر دهد و برای کل هفته یک درصد رشد کرد.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو گفت: بهبود قیمت طلا از رکورد پایین روز یکشنبه، بازار را تثبیت کرد و نشان داد بازار به کف قیمت کوتاه مدت رسیده و قیمتها حداقل در کوتاه مدت یکنواخت خواهند ماند.

آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی گفت: ریزش قیمت طلا توجه جدید سرمایه گذاران به طلا و نقشش به عنوان یک پناهگاه امن را جلب کرده است. سرمایه گذاران سرانجام این پیام را گرفتند که تورم چندان هم موقتی نیست و بانک مرکزی آمریکا اقدامی در این باره انجام نخواهد داد و این موضوع برای طلا مثبت است.

با این حال همه تحلیلگران متقاعد نشده اند که طلا آماده بهبود و صعود به رکورد بالای جدیدی است. دیوید میدن، تحلیلگر بازار شرکت اکوئیتی کپیتال به کیتکو نیوز گفت: نسبت به طلا نظر خنثی دارد زیرا این فلز ارزشمند با سطوح مقاومتی مهم جدیدی روبروست و امسال سابقه بدی در شکستن مقاومت داشته است. در حال حاضر ۱۷۷۰ دلار مقاومتی است که باید زیر نظر داشت. اگر طلا بتواند به بالای این سطح صعود کند، در این صورت شانس صعود دارد اما اگر موفق نشود، ممکن دوباره پایین مرز ۱۷۰۰ دلار را تست کند.

کریستوفر وکیو، استراتژیست ارشد بازار در دیلی فارکس گفت: اگرچه قیمت طلا بهبود قابل ملاحظه ای داشته است اما وی متقاعد نشده است که می تواند بسیار بالاتر برود. وی در ادامه افزود که پیش از ریزش قیمت طلا، این فلز ارزشمند در شرایطی که نرخهای بهره واقعی به رکورد پایینی کاهش پیدا کرده بود در فضای ایده آلی قرار داشت اما نتوانست حرکتی انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین