کد خبر: ۷۲۲۰۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

افزایش شدید قیمت مسکن در آمریکا

متوسط قیمت مسکن آمریکا در سه ماهه دوم سال، ۳۵۸ هزار دلار بوده که این رقم نسبت به سال قبل ۶۶ هزار و ۸۰۰ دلار بیشتر شده است.
افزایش شدید قیمت مسکن در آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

 به دنبال کاهش شدید در بخش عرضه مسکن، متوسط رشد قیمت خانه ها در بزرگ ترین اقتصاد جهان در سه ماهه دوم امسال به بالاترین سطح خود در طول تاریخ معاصر این کشور رسیده است. نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد قیمت مسکن در آمریکا ۲۳ درصد اندازه گیری شده که این رقم نسبت به بازه مشابه به فصل قبل ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش فاکس بیزینس، متوسط قیمت مسکن در آمریکا طی بازه زمانی فوق ۳۵۸ هزار دلار بوده که این رقم نسبت به سال قبل ۶۶ هزار و ۸۰۰ دلار بیشتر شده است. در مجموع پنج میلیون و ۸۶۰ هزار فروش خانه در آمریکا طی این مدت به ثبت رسیده که ۱.۴ درصد بیشتر از فصل قبل بوده است.

گروه لارنس یون- فعال در حوزه مشاوه مسکن- در یادداشتی نوشت: از سال گذشته مسکن به ابزاری محبوب برای حفظ ارزش در بین آمریکایی ها تبدیل شده و افزایش قیمت مسکن با این سرعت هم در نتیجه همین مساله بوده است. از طرف دیگر طرف عرضه هنوز موفق نشده تا خود را به طرف تقاضا برساند و فروشندگان این فرصت را یافته اند تا قیمت های بالاتری طلب کنند. با این حال تداوم روند کنونی در سال ۲۰۲۲ خیلی محتمل نیست.

بررسی ها نشان می دهد که در سه ماهه دوم امسال متوسط رشد قیمت در ۹۴ درصد مناطق شهری بزرگ آمریکا (شامل ۱۸۳ منطقه) نسبت به سه ماهه دوم سال قبل دورقمی بوده است که این افزایش قیمت در ۱۲ منطقه بیش از ۳۰ درصد بوده است. تنها منطقه اسپرینگفیلد در شیکاگو (واقع در ایالت ایلینوی) شاهد کاهش هفت درصدی قیمت در مقایسه با سال قبل بوده است.

افزایش تقاضا برای دریافت وام مسکن باعث شده است تا نرخ بهره اوراق رهنی ۳۰ ساله مسکن به رقم ۳.۲ درصد برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
1
0
شک نکنید بازارهای مسکن اونجا رو هم دلالهای ایرانی بهم ریختن. ایرانی=خرید و فروش و دلالی و پول هنگفت و یامفت...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین