کد خبر: ۷۲۲۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۶
بلینکن همچنان مدعی تعهد آمریکا به روابط امنیتی و دیپلماتیک با کابل است

تماس بلینکن با اشرف غنی همزمان با پیشروی طالبان در افغانستان

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با پیشروی طالبان در افغانستان در تماس تلفنی با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور همچنان مدعی تعهد واشنگتن به روابط امنیتی و دیپلماتیک با دولت افغانستان است.
تماس بلینکن با اشرف غنی همزمان با پیشروی طالبان در افغانستان
آفتاب‌‌نیوز :

طرفین روز شنبه به وقت محلی درباره تحولات افغانستان و فوریت تلاش های دیپلماتیک و سیاسی جاری برای کاهش خشونت گفتگو کردند.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، بلینکن که کشورش پس از ۲۰ حضور نظامی در افغانستان در آستانه بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در حال خروج نظامیانش از این کشور بوده که موجب پیشروی طالبان شده است، مدعی تعهد واشنگتن به روابط قوی دیپلماتیک و امنیتی با دولت افغانستان و حمایت مستمر از مردم افغانستان شد.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد که با استقرار پنج هزار نیروی نظامی در افغانستان برای تسهیل خروج اتباع آمریکایی از این کشور موافقت کرده است.

واشنگتن پیش از این اعلام کرده بود سه هزار نیروی نظامی برای خروج کارکنان سفارت خود از کابل همزمان با پیشروی طالبان در افغانستان اعزام کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای اظهار داشت ‌در روزهای گذشته در ارتباط نزدیکی با تیم امنیت ملی بوده ام تا به آنها دستوراتی برای حفاظت از منافع و ارزش‌های خود همزمان با پایان مأموریت نظامی در افغانستان دادم.

بایدن تصریح کرد به نیروهای مسلح و جامعه اطلاعاتی دستور داده ام که از حفظ توانایی و هوشیاری خود برای رسیدگی به تهدیدهای تروریستی از سوی افغانستان اطمینان یابند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود به وزیر امور خارجه دستور داده ام که از اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و دیگر رهبران افغانستان در جهت جلوگیری از خونریزی بیشتر و پیگیری راه حل سیاسی حمایت کند. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه همچنین با ذینفعان کلیدی منطقه ای تعامل خواهد کرد.

بایدن ادامه داد به نمایندگان طالبان در دوحه اعلام کردیم که هرگونه اقدامی از جانب آنها در افغانستان که نیروهای آمریکایی یا دیپلمات های ما را به خطر بیندازد، با واکنش نظامی سریع و قوی آمریکا مواجه خواهد شد.

بایدن در آوریل سال جاری اعلام کرد که کشورش تا بیستمین سالگرد حملات تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا، همه نیروهای خود را از افغانستان خارج می کند. او پایان مأموریت نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان را ۳۱ اوت (۹ شهریور) اعلام کرد و گفت: من نسل دیگری از آمریکایی ها را به جنگ در افغانستان نخواهم فرستاد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین