کد خبر: ۷۲۲۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا نسبت به حملات تروریستی در آستانه ۱۱ سپتامبر

وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار داد، بیستمین سالروز یازده سپتامبر، تعطیلات مذهبی و محدودیت‌های بیشتر مرتبط به پاندمی کرونا در بحبوحه رشد کووید-۱۹ با عامل دلتا میتواند موجب افزایش حملات تروریستی در آمریکا شود.
هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا نسبت به حملات تروریستی در آستانه ۱۱ سپتامبر
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش ای.بی.سی نیوز، در اطلاعیه وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار داده شد که تهدیدات مرتبط با تروریست‌های داخلی –افرادی که درگیر خشونت مبتنی بر اعتراض میشوند— و ترویستهای خارجی از طریق پاندمی کرونا در حال شدت گرفتن است، از جمله با شکایت از تدابیر ایمنی بهداشت عمومی و محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت.

در این بولتن آمده است که افراط‌گرایان با انگیزه نژادی یا قومی از اعلام مجدد انواع کووید-۱۹ به عنوان ابزاری برای انجام حملات به دلیل اعمال مجدد محدودیتهای مرتبط به پاندمی استفاده خواهند کرد.

این سومین اطلاعیه‌ای است که این وزارتخانه از ماه ژانویه صادر می‌کند. وزارت امنیت داخلی آمریکا همچنین هشدار داد که به علت سالروز پیش روی یازده سپتامبر، تروریستهای خارجی یا مردمی که تحت تاثیر تروریستهای خارجی باشند، ممکن است برای اجرای حملاتی در نزدیکی تاریخ آن حادثه تدارک ببینند.

براساس این بولتن، القاعده برای اولین بار طی چهار سال یک نسخه از مجله انگیزشی خود را منتشر کرده است و امید دارد تا مردمی را برای اجرای حملات جذب کند.

این اطلاعیه همچنین هشدار داد که افراطگرایان خشونت آمیز داخلی عبادتگاه‌ها را هدف میگیرند. در این مطلب آمده است: به لحاظ تاریخی، حملات افراطگرایان داخلی با تلفات بالا و مرتبط با انگیزه‌های نژادی عبادتگاه‌ها و محل تجمعات را هدف میگیرند و برخی از افراط‌گرایان خشن با انگیزه نژادی از طریق پلتفورم‌های آنلاین از یک جنگ نژادی حمایت می‌کنند و اعلام کرده‌اند بی نظمی مدنی فرصت‌هایی را برای مشارکت در خشونت برای پیشبرد اهداف ایدئولوژیکی فراهم می‌کند.

این اطلاعیه همچنین هشدار داد که بازگشایی مدارس و دیگر موسسات و همچنین تعطیلات مذهبی در چند ماه آتی میتواند به اهدافی برای خشونت تبدیل شوند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا همچنین درباره فعالیت گروه‌های خارجی و داخلی و همچنین سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هشدار داد (اما مشخص نکرد که کدام گروه) که "به معرفی، تقویت و انتشار روایات آنلاین در زمینه ترویج خشونت ادامه می‌دهند و خواستار خشونت علیه مقامات منتخب، نمایندگان سیاسی، تاسیسات دولتی، نیروهای امنیتی، جوامع مذهبی یا تاسیسات تجاری و افرادی هستند که از نظر ایدئولوژیک مخالف شمرده میشوند. "

پایگاه ای.بی.سی نیوز پیشتر همچنین از نگرانی وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره این تئوری توطئه که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا جمعه گذشته دوباره به عنوان رئیس جمهوری آمریکا منصوب خواهد شد، خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: مجریان قانون ابراز نگرانی کرده‌اند که اشتراک گسترده روایت‌های نادرست و نظریه‌های توطئه در محیط‌های اصلی مورد توجه قرار گیرد و در نتیجه افراد یا گروه های کوچک برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود از تاکتیک های خشونت آمیز استفاده کنند. با تهدیدهای متنوع، این وزارتخانه نگران است که افزایش شیوع خشونت در برخی مناطق و همچنین حملات هدفمند علیه مجریان قانون، منابع محلی را تحت فشار قرار دهد.

برخی از افراط‌گرایان خشونت آمیز داخلی "همچنان از طریق اطلاعاتی که در برخی از جوامع آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود، الهام می‌گیرند و راهنمایی‌های عملیاتی دریافت می‌کنند. این شامل اطلاعات مربوط به استفاده از مواد منفجره دست ساز و سلاح‌های کوچک است." این وزارتخانه همچنین هشدار داد که دشمنانان ملت-کشور نسبت به اختلاف افکنی سیاسی تلاش میکنند و به اقدامات روسیه، چین و ایران برای ایجاد تردید درباره اثرگذاری واکسن‌ها اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین