کد خبر: ۷۲۲۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

پامپئو: اگر ترامپ هنوز رئیس جمهور بود، این اتفاقات در افغانستان نمی‌افتاد

مایک پامپئو، اقدامات جو بایدن را در میان تصرف و کنترل کابل افغانستان توسط طالبان مورد انتقاد قرار داد و گفت: اگر ترامپ هنوز رئیس جمهور آمریکا بود، چنین اتفاقاتی در افغانستان نمی‌افتاد.
پامپئو: اگر ترامپ هنوز رئیس جمهور بود، این اتفاقات در افغانستان نمی‌افتاد
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی میل، مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا مسئولیت وضعیت وخیم در افغانستان را به عهده بگیرد و حملات هوایی علیه طالبان در اطراف پایتخت کابل انجام دهد و گفت: اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا هنوز در کاخ سفید بود طالبان اینطور وحشی و آزاد نبود.

این صحبت‌ها از سوی پامپئو در حالی مطرح شده که وی در دوران ریاست جمهوری ترامپ حتی این را گفته بود که طالبان می‌تواند به شریکی برای آمریکا به منظور مقابله با تروریسم بدل شود.

پامپئو در گفتگویی با فاکس نیوز گفت: بایدن با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان کاملا شکست خورده است. اینطور به نظر می‌رسد که دولت بایدن در اجرای طرح خودش هم با شکست روبرو شده است و آنها اکنون تلاش می‌کنند تا مردم را خارج کنند آن هم با استقرار مجدد سربازان. امیدوارم که بتوانیم آنها را خارج کنیم. امیدوارم دولت آمریکا بتواند از پشتیبانی هوایی استفاده کند. آنها باید طالبان که کابل را تصرف کرده، در هم بکوبند.

پامپئو ادامه داد:‌ ما باید از پشتیبانی هوایی آمریکا استفاده کنیم. ما باید به آنها فشار بیاوریم و بر آنها تلفات وارد کنیم. ما نباید به آنها التماس کنیم که جان آمریکایی‌ها را حفظ کنند بلکه باید به آنها تلفات وارد کنیم تا به ما اجازه دهند طرح‌های خود را در افغانستان اجرایی کنیم.

وزیر خارجه دوران ترامپ همچنین گفت: طالبان تهاجمی عمل می‌کند و هراسی ندارد چون آمریکا، دولتی مانند زمان ترامپ ندارد که از مدلی بازدارنده در مقابل آنها بهره ببرد. ما به طالبان اجازه می‌دهیم تا در سراسر افغانستان آزاد و وحشی باشند. آنها باید بفهمند که یک دولت با پشتوانه و جدیت برای انجام امور مهم، محافظت و دفاع از آمریکا وجود دارد. وقتی من وزیر خارجه بودم و ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، طالبان فهمید که اگر نقشه‌ای ضد آمریکا داشته باشد، باید تاوانش را بپردازد. طالبان به خوبی این را فهمیده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین