کد خبر: ۷۲۳۰۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
تاثیر مواد غذایی بر میزان دقیقه کاهش و افزایش میانگین طول عمر

هر هات داگ ۳۶ دقیقه از طول عمر می‌کاهد/توصیه‌هایی برای افزایش طول عمر

هر هات داگ ۳۶ دقیقه از طول عمر می‌کاهد در عوض با خوردن آجیل ۲۶ دقیقه بر میانگین طول عمر افراد افزوده می‌شود. یافته ها نشان داد که مصرف نوشیدنی‌های قندی، هات داگ، همبرگر و فست‌فودها بیشترین ارتباط را با کاهش طول عمر انسان در بین سایر مواد غذایی دارد. میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، غلات خام، برخی غذاهای دریایی و غلات پخته شده نیز بیشترین فایده را برای سلامتی دارند.
هر هات داگ ۳۶ دقیقه از طول عمر می‌کاهد/توصیه‌هایی برای افزایش طول عمر
آفتاب‌‌نیوز :

نتیجه بررسی پژوهشگران دانشگاه میشیگان بر روی ۵۸۰۰ ماده غذایی محبوب در آمریکا نشان می‌دهد تغذیه تا چه اندازه بر مدت زمان و دقایق عمر ما تاثیرگذار است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این بررسی مشخص شد که هر هات داگ گوشت گاو ۳۶ دقیقه از طول عمر می‌کاهد در عوض با خوردن آجیل ۲۶ دقیقه بر میانگین طول عمر افراد افزوده می‌شود.

در این پژوهش مشخص شد که مصرف ۸۵ گرم بال مرغ به دلیل سدیم و اسیدهای چرب مضر ترانس، به طور میانگین ۳.۳ دقیقه از طول عمر کاسته و در مقابل مصرف ماهی سالمون ۱۶ دقیقه بر طول عمر می‌افزاید.

در این بررسی مشخص شد اگر افراد خواستار افزایش طول عمر هستند بهتر است سبزیجات، میوه و آجیل بیشتری مصرف کنند.

همچنین، برنج و لوبیا ۱۳ دقیقه و دسر پای سیب نیز ۱.۳ دقیقه به میانگین طول عمر افراد می‌افزایند. همچنین بادام زمینی شور، ماهی پخته شده نیز باعث افزایش طول عمر می‌شوند.

بر اساس این تحقیق، گوشت های فرآوری شده و نوشیدنی‌های شیرین در بین اصلی‌ترین مواد غذایی هستند که طول عمر انسان را کاهش می دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین