کد خبر: ۷۲۳۰۸۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
شعار دولت سیزدهم فراجناحی و فراحزبی است اما هیچ وزیری از جناح مخالف در کابینه وجود ندارد

نماینده مجلس: از ۶ ماه پیش همه می‌دانستند رئیسی، رئیس‌جمهور بعدی است

نماینده مهاباد در مجلس گفت: آقای رئیسی بارها اعلام کردید دولت من فراحزبی، فراجناحی و وفاق ملی است لذا پاسخ دهید در لیست معرفی شده چه کسی از جناح‌های سیاسی دیگر قرار دارد که بگوییم دولت سیزدهم فراجناحی و مستقل است.
نماینده مجلس: از ۶ ماه پیش همه می‌دانستند رئیسی، رئیس‌جمهور بعدی است
آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده در جلسه علنی امروز (شنبه، 30 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: کشور اکنون دارای مشکلات متعدد اقتصادی است و مسائلی مانند سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، نفت، تورم، بورس، نقدینگی و ... بسته کاملی از این مشکلات را شامل می‌شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسائلی مانند زباله‌گردی، کولبری، سوخت‌بری، کودکان کار، فروش اعضای بدن برای امرار معاش، قبرخوابی و ... حاصل برنامه‌های اشتباه دولت‌های گذشته است.

وی ادامه داد: اکنون تحت تحریم شدید اقتصادی هستیم و کشورمان به خاطر نپیوستن به FATF در لیست سیاه کشورهای صنعتی از جمله آلمان، فرانسه و ... قرار دارد؛ تیم اقتصادی انتخاب شده از دوستان نزدیک آقای رئیسی است که نمی‌تواند به جنگ با مشکلات اقتصادی برود.

محمودزاده افزود: تیم اقتصادی رئیس جمهور در چنین ساختار مشکل دار در حوزه اقتصادی فاقد تجربه بوده و از طرفی مخالف پیوستن به معاهدات بین المللی است که چنین امری موجب کاهش تعاملات اقتصادی، از دست دادن بازارهای هدف برای صادرات محصولات غیرنفتی، باقی ماندن در لیست کشورهای پرخطر برای سرمایه‌گذاری خارجی، عدم بهبود فضای کسب و کار و عدم ایجاد شعبه‌های مالی در خارج از کشور می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: شعار احداث یک میلیون واحد مسکونی و یک میلیون شغل که از سوی دولت اعلام شده با تیم اقتصادی مذکور محقق نمی‌شود زیرا این تیم متشکل از افرادی است که در آستان قدس و ... فعالیت کرده اند؛ آقای رئیسی آیا نمی‌شد از همه اقتصاددانان کشور از همه طیف‌های مختلف سیاسی در این شرایط اقتصادی دعوت می‌کردید تا برنامه‌های اقتصادی را تبیین کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای رئیسی بارها اعلام کردید دولت من فراحزبی، فراجناحی و وفاق ملی است لذا پاسخ دهید در لیست معرفی شده چه کسی از جناح‌های سیاسی دیگر قرار دارد که بگوییم دولت سیزدهم فراجناحی و مستقل است، آیا در کل وزرای دولت قبل یک وزیر عملکرد مثبتی نداشت که معرفی شود تا دیدگاه فراجناحی را مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات همواره این بوده که هر جناحی که دولت را به دست گرفته همه افراد جناح مخالف را از گردونه مدیریت کشور خارج کرده است.

محمودزاده افزود: عدم عمل به توصیه‌های رهبر انقلاب مبنی بر معرفی به موقع کابینه به مجلس علیرغم مهلت دو هفته‌ای و استفاده حداقل از نمایندگان مجلس در کابینه از دیگر ایرادات قابل ذکر است. ضروری بود دولت سیزدهم با توجه به توصیه های رهبر انقلاب کابینه خود را زودتر به قوه مقننه معرفی می‌کرد لذا باید پاسخ دهید دلیل عدم تصمیم‌گیری به موقع در این رابطه و معرفی اعضای کابینه چه بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: کش و قوس‌های مرتب و تغییر اعضای کابینه نشان می‌دهد که لابی‌ها و فشارهای سیاسی در انتخاب اعضای کابینه حاکم بوده نه انتخاب توانمندی و شایستگی افراد که امری قابل تأمل است. آقای رئیسی شما سال‌ها رئیس سازمان بازرسی کل کشور بودید، در انتخابات گذشته رتبه دوم آراء و در این انتخابات حداقل از 6 ماه قبل همه می‌دانستند شما رئیس جمهور می‌شوید چطور در این مدت افراد واجد شرایط را انتخاب نکرده بودید که به مجلس معرفی کنید.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سن بالای افراد کابینه علیرغم شعار جوانگرایی یکی دیگر از مشکلات کابینه است؛ متوسط سن افراد معرفی شده 52 سال است، تجربه کم، ناهمگون بودن و عدم همسویی، عدم استفاده از نخبگان اهل سنت و عدم عمل به سامانه انتخاب مدیران و استفاده از زنان از دیگر مشکلات کابینه معرفی شده است.

وی ادامه داد: در جلسات متعددی در رابطه با به کارگیری افراد نخبه و شایسته مذاهب قول داده ‌بودید اما اکنون کابینه خالی از جناح‌های سیاسی و اهل سنت است؛ دولت سیزدهم در چینش کابینه خود میلیون‌ها نفر از اهل سنت که در همه عرصه‌ها وجود داشتند و بیش از 11 هزار شهید تقدیم انقلاب کردند را نادیده گرفته است؛ آیا در جامعه عظیم اهل سنت انقلابی کرد، بلوچ و عرب، فردی وجود نداشت که به عنوان وزیر در کابینه معرفی شود.

محمودزاده افزود: در این میان جا دارد از اقدام قابل تقدیر و اندیشمندانه رهبر انقلاب در انتخاب یک کرد سنندجی به عنوان فرمانده نیروی دریایی تشکر کنم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: خوب می‌دانید که زنان 50 درصد جامعه هستند لذا این سوال مطرح است که چرا 50 درصد زنان در کابینه سیزدهم جا ندارند. در ابتدای انتخابتان اعلام کردید سامانه نظرسنجی برای انتخاب مدیران توانمند راه‌اندازی می‌شود اما این شیوه زمانی مثبت بود که به نتایج آن نیز عمل می‌شد؛ آیا در سامانه مذکور از جناح‌های دیگر فردی وجود نداشت که به عنوان وزیر معرفی شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور دولت سیزدهم اظهار کرد: تورم بالای 44 درصد، نقدینگی، نرخ بیکاری بالا، کسری بودجه، آمار 32 درصدی خانواده‌های زیر خط فقر، خشکسالی، خاموشی‌های مکرر، شرایط اقتصادی بین‌المللی و ... مشکلاتی را پدید آورده است لذا برای مدیریت کشور نیاز به انتخاب افراد توانمند و اجرایی بود که با شجاعت و هماهنگی فعالیت می‌کردند که متأسفانه کابینه شما فاقد تجربه کافی و سابقه است.

وی ادامه داد: لازم بود حداقل اعضای کابینه را با هم آشنا می‌کردید زیرا برخی از آنها در راهروها و کمیسیون‌های مجلس با یکدیگر آشنا شدند که این موضوع نیز از دیگر مشکلات کابینه معرفی شده است.

نمایندگان در بیان اظهارات خود آزاد هستند/ نباید نمایندگان را متهم به سیاه‌نمایی کنیم

همچنین محمودزاده در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه، 30 مردادماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده (75) آیین‌نامه داخلی مجلس عنوان کرد: بنده نسبت به اظهارات یکی از همکاران که مرا در جریان مخالفتم با کابینه و برنامه‌های حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به سیاه‌نمایی متهم کرد، تذکر دارم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازی به سیاه‌نمایی در این وضعیت تأسف‌بار معیشتی وجود ندارد، گفت: همه مردم این وضعیت را مشاهده می‌کنند.

وی یادآور شد: نمایندگان در بیان اظهارنظر آزاد هستند، شما نیز می‌توانید به عنوان موافق یا مخالف اظهارنظر کنید و حق این را ندارید که کسی را متهم به سیاه‌نمایی کنید. من در مخالفت با کابینه دکتر رئیسی عنوان کردم که وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و تورم، بیکاری، آمار کودکان کار، اختلاف شدید طبقاتی و قبرخوابی حاصل اقتصاد دولت‌های گذشته است.

محمودزاده اضافه کرد: البته ممکن است همکاری که مرا مورد خطاب قرار داده به این دلیل از بیانات من ابراز ناراحتی می‌کند که وی سال‌ها به عنوان معاون رئیس جمهور در دولت‌های نهم و دهم مشغول به کار بوده و این فشار اقتصادی ناشی از عملکرد اقتصادی دولت‌های قبل بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر کسی برخلاف عقیده ما اظهارنظر کند، نباید او را به سیاه‌نمایی متهم کنیم، مجلس شورای اسلامی محل بیان نظرات مختلف است با وجود اینکه موافق تعدادی از وزرای پیشنهادی هستم اما از وظایف قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد و واقعیت‌های جامعه را عنوان می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
2
85
خیلی جالبه پس چرا مردم سرکار گذاشتید که در انتخابات شرکت کنند وقتی از ۶ ماه پیش می دانستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
2
75
مردم از قبل تر میدانستند
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
2
59
راست می گوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
4
58
بسیار به مسایل خوب و واقعی جامعه اشاره نموده است
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
15
احسنت بر نماینده فهیم....
ولی افسوس که دوره بعدی تایید صلاحیت نخواهید شد..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین