کد خبر: ۷۲۳۱۴۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸

۲ وزیر پیشنهادی رئیسی در مرز رأی نیاوردن /مجلس به اکثر وزرا رأی اعتماد می دهد

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اکثریت وزرا از مجلس رای اعتماد می گیرند و شاید یکی دو نفر نتوانند حد نصاب رای را به دست آورند.
۲ وزیر پیشنهادی رئیسی در مرز رأی نیاوردن /مجلس به اکثر وزرا رأی اعتماد می دهد
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا ترقی درباره رای اعتماد به اعضای کابینه پیشنهادی رئیس جمهور اظهار کرد: با روندی که در مجلس مشاهده می شود، اکثریت وزرا با تفاوت رای، از مجلس رای اعتماد می گیرند. ممکن است یکی دو وزیر حدنصاب را نیاورند، اما اکثریت وزرا وضعیت مطلوبی دارند.

وی ادامه داد: مجلس تعامل خوبی با دولت داشته البته نظرات، توقعات و مطالبات خود را هم مطرح کرده است و رئیس جمهور هم درباره دیدگاه های دولت صحبت کرد و به نظر می رسد بخشی از توقعات مجلس برآورده شده است و مجلس به اکثریت وزرا رای اعتماد می دهد تا دولت سریعتر شکل بگیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین بیان کرد: سرعت معرفی کابینه و بررسی آنها به صورت تخصصی در کمیسیون های مجلس یک الگوی مطلوبی است که موجب می شود هم دولت سریعتر شکل بگیرد و هم نمایندگان با بررسی دقیق تری در مورد وزرا تصمیم بگیرند. اقدام رئیس جمهور هم در معرفی سامانه ای برای جذب نظرات مختلف در مورد کابینه، ابتکاری بود که تا حالا سابقه نداشت و نشان داد رئیس جمهور بر اساس شاخص ها و برنامه ها وزیر انتخاب می کند و شاخص محوری را ملاک قرار داده نه معرفی وزار از سوی جناح های سیاسی که این می تواند مظهر وفاق در کشور شود.

ترقی همچنین درباره وزیر پیشنهادی کشور خاطرنشان کرد: به لحاظ توانایی سازماندهی و برنامه ریزی، فکر می کنم وحیدی کاملا توان لازم برای مسئولیت وزارت کشور را دارد و اداره این وزارتخانه برای او کار خیلی دشواری نیست. مخصوصا اگر دولت و وزارت کشور به استانداران تفویض اختیار کند، بار وزیر کشور سبک تر می شود و می تواند به نحو کاملا مطلوبی این وزارتخانه را اداره کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین