کد خبر: ۷۲۳۴۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
تورم سالانه به ۴۵.۲ درصد افزایش داشته است

افزایش ۴۳ درصدی هزینه خانوارها/ فقط ۲ قلم زیر ۲۰ درصد گران شد

هزینه خرید کالا و خدمات برای خانوارهای ایرانی به طور متوسط بیش از ۴۳ درصد اضافه شده و تا بالای ۱۰۰ درصد هم می‌رسد.
افزایش ۴۳ درصدی هزینه خانوارها/ فقط ۲ قلم زیر ۲۰ درصد گران شد
آفتاب‌‌نیوز :

تازه‌ترین وضعیت تورم در کشور از این حکایت داشت که تورم سالانه به ۴۵.۲ درصد افزایش داشته از سوی دیگر تورم نقطه به نقطه و ماهانه کمی عقب‌نشینی کرده است، با این وجود همچنان نرخ تورم بالا و بیش از ۴۰ درصد است.

بررسی جزئیات تغییر قیمت کالا و خدمات مصرفی مردم در ماه گذشته از این حکایت دارد که اغلب کالاها بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به سال قبل گران شده است.

این در حالی است که به طور متوسط افزایش هزینه خانوارها نسبت به قبل ۴۳.۲ درصد است که برای اقلام بین حداقل ۲۰ درصد و حداکثر ۱۰۲ درصد در بین اقلام افزایش قیمت وجود دارد، در این بین فقط دو قلم زیر ۲۰ درصد گران شده که به «ارتباطات» با ۷ درصد و «آب، برق و سوخت» حدود ۱۹ درصد اختصاص دارد.

از سویی همچنان صدرنشین تورم کالاهای مصرفی مردم گروه «روغن و چربی‌ها» با ۱۰۲ درصد است و بعد از آن اقلامی مانند سبزیجات با ۸۳.۶، گروه «ماهی‌ها و صدف‌داران» با ۷۳.۷ و همچنین گروه «چای، قهوه، کاکائو، نوشابه ...» با ۷۰.۷ درصد قرار دارد.

اما کالاهای با تورم بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد کم نیستند و از جمله آنها می توان به «گوشت قرمز و سفید» با ۵۶.۹، «گوشت قرمز و ماکیان» ۵۴.۵، «شیر، پنیر و تخم‌مرغ» ۶۷.۵، گروه «شکر، مربا و...» ۶۲.۹، مبلمان و لوازم خانگی ۵۴.۲، «کفش و پوشاک» ۵۴.۸، «تفریح و فرهنگ» ۴۵.۲، «حمل و نقل» ۴۴.۳ و «بهداشت و درمان» با ۴۳.۷ درصد افزایش قیمت اشاره کرد.

همچنین از فاصله تیرماه تا مردادماه سال جاری و به عبارتی تورم ماهانه هیچ یک از کالاها ارزان نشده و همگی گران شده است که بین ۰.۸ که کمترین نرخ برای گروه «روغن و چربی‌ها» و بیشترین میزان ۵.۸ برای گروه «نان و غلات» بوده تورم گزارش شده است.

در تورم سالانه کالاها نیز می‌توان اشاره کرد که بیشترین میزان به «حمل و نقل» با ۶۱.۳ و همچنین «شیر، پنیر و تخم‌مرغ» با ۶۶.۵ و «روغن و چربی‌ها» با ۸۵.۹ درصد اختصاص داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
5
در حالی که فشار بار مالیاتی روی دوش فرودستان است، اما سهم آنها از درآمدها و ثروتهای کشور آن‌قدر پایین است، که به حساب نمی‌آید.
ناشناس
|
Luxembourg
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
1
5
افزایش بی سابقه قیمت ها ادامه دارد و عجیب تر از همه اینها انفعال مجلس و نهادهای نظارتی است که علت آن مشخص نیست بطوری که مردم میگن نکند افرادی در ساختار قدرت از افزایش قیمتها ذی نفع هستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین