کد خبر: ۷۲۳۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵

تعطیلی رشته نمایش در هنرستان دخترانه سوره؟

مدیرکل ارتباطات و رسانه حوزه هنری اعلام کرد برای بازنگری و تغییر سطح کیفی آموزش فعالیت رشته هنرهای نمایشی هنرستان دخترانه سوره یک سال متوقف می شود ولی هنرستان تعطیل نیست و فعالیت می‌کند.
تعطیلی رشته نمایش در هنرستان دخترانه سوره؟
آفتاب‌‌نیوز :

چند روزی است که هنرجویان دختر گروه هنرهای نمایشی هنرستان دخترانه سوره و همچنین تعدادی از چهره‌های هنری واکنش هایی را مبنی بر مطرح شدن خبر تعطیلی رشته هنرهای نمایشی این هنرستان با دستور ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، نشان داده‌اند.

تعدادی از مدرسان تئاتر نیز تعطیلی رشته هنرهای نمایشی هنرستان دخترانه سوره مهر را اقدامی نادرست دانسته اند. در این خصوص مدیرکل ارتباطات و رسانه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی توضیحاتی را ارائه داد.

سید حسام الدین حسینی درباره صحت خبر مطرح شده درباره تعطیلی گروه هنرهای نمایشی هنرستان دخترانه سوره، گفت: بحثی در خصوص توقف یک ساله فعالیت های گروه هنرهای نمایشی هنرستان مطرح شد ولی واکنش‌های جمعی از هنرجویان سابق و هنرمندان به گونه‌ای است که گویی قصد ما ممنوعیت فعالیت دخترها در حوزه هنرهای نمایشی است در حالیکه اصلا اینگونه نیست.

وی یادآور شد: هنرستان سوره هنرستانی دخترانه است و توقف یک ساله فعالیت گروه هنرهای نمایشی هنرستان ربطی به قضیه جنسیتی ندارد.

حسینی با بیان اینکه شرایط آموزش تئاتر در دوران کرونا خیلی فراهم نیست و پیچیدگی ها و دشواری هایی دارد، افزود: از طرف دیگر موضوعی که مدنظر ما قرار گرفت ماجرای کیفیت آموزشی خود ما است. طی سال های گذشته هنرجویان متعددی در رشته های دیگر هنرستان دخترانه سوره نظیر هنرهای تجسمی و سینما وارد دانشگاه شدند ولی در رشته هنرهای نمایشی این خروجی را نداشتیم که ضعف ما است و باید اصلاح شود.

مدیرکل ارتباطات و رسانه حوزه هنری تأکید کرد: هنرستان دخترانه سوره تعطیل نیست و حتی در رشته های سینما و گرافیک ظرفیت بیشتر شده است اما در رشته تئاتر تا یک سال تحصیلی فاصله می گیریم تا دوستان بازنگری و برنامه ریزی های لازم را در جهت ارتقای سطح کیفی آموزش هنرهای نمایشی در هنرستان انجام دهند. البته هنرجویانی که ورودی بالاتر گروه هنرهای نمایشی هنرستان هستند به تحصیل خود ادامه می دهند و فقط ورودی جدید نخواهیم داشت.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما مسأله و مشکلی با هنر نداریم و طالبان نیستیم. هنرستان دخترانه سوره تعطیل نیست و به فعالیت خود ادامه می دهد و حتی رشته های هنری دیگر خود را توسعه داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین