کد خبر: ۷۲۴۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

سردار رحیمی: ۷۰ شرکت صوری با مدارک کارتن‌خواب‌ها ارز دولتی می‌گرفتند

رئیس پلیس پایتخت از شناسایی ۷۰ شرکت صوری و بازداشت ۲۰۰ نفر از اعضای آنها خبر داد.
سردار رحیمی: ۷۰ شرکت صوری با مدارک کارتن‌خواب‌ها ارز دولتی می‌گرفتند
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای سومین مرحله از طرح کاشف که با همکاری پلیس آگاهی و امنیت به مرحله اجرا در آمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس امنیت پایتخت در طول یکسال گذشته موفق به شناسایی ۷۰ شرکت صوری و انهدام این شرکت‌ها شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: اعضای این شرکتها با مدارک غیر همچون مدارک افراد کارتن‌خواب، کارگر یا نیازمند اقدام به تأسیس شرکت‌ها و دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌کردند؛ به طوری که در طول یکسال گذشته ۹۰۰ میلیون دلار ارز دولتی برای وارد کردن کالاهای اساسی مانند کاغذ و چوب دریافت کرده اما در واقع کالایی وارد نمی‌کردند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ نفر از اعضای این شرکت‌ها بازداشت شده و پرونده کماکان در حال پیگیری است، اعلام کرد: میلیاردها تومان از اموال، املاک و وجوه نقد از اعضای این شرکتها کشف شده است.

سردار رحیمی از بازداشت ۲۰ نفر در ارتباط با حوزه زمین‌خواری خبر داد و گفت: ۶ نفر از این متهمان از عوامل زمین‌خواری و جعل اسناد زمین‌های مردم بوده که ۲۰۰ سند دفترچه‌ای از آنها کشف شده که تمام اسناد جعلی است.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: اعضای این باند مهرهای سازمان های ثبت، مسکن و شهرسازی و سایر ارگان‌ها را جعل کرده و در حوزه تهران و دماوند زمین‌های خالی را شناسایی کرده و با سندسازی آنها را می‌فروختند.

سردار رحیمی در خصوص نظارت بر بازار ارز اعلام کرد: پلیس جلسات مستمری با بانک مرکزی داشته و براساس درخواست بانک مرکزی نظارت روزانه‌ای بر بازار ارز داریم؛ اگرچه با توجه به اتفاقات روی داده در افغانستان و هرات، متأسفانه دلالان ارزی بلافاصله در تهران مخصوصاً در منطقه فردوسی فعال شدند که در حدود ۱۵ روز اخیر، ۲۵ تا ۳۰ نفر از این افراد را شناسایی و بازداشت کرده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین