کد خبر: ۷۲۴۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

کیهان: صداوسیما فضای کار به سلبریتی ها بدهد تا جذب تلویزیونهای فارسی زبان خارج از کشور نشوند

چندسال است که برخی از چهره‌های معروف و بعضاً شناخته شده رادیویی، تلویزیونی و سینمایی و به اصطلاح سلبریتی در کشورمان به بهانه‌های مختلف از کشور مهاجرت می‌کنند و پس از مدتی سر از شبکه‌های معاند فارسی زبان ماهواره‌ای درمی‌آورند و همکار این رسانه‌ها می‌شوند.
کیهان: صداوسیما فضای کار به سلبریتی ها بدهد تا جذب تلویزیونهای فارسی زبان خارج از کشور نشوند
آفتاب‌‌نیوز :

این درحالی است که از عواقب ذلت باری که متوجه آنهاست بی‌خبرند و در واقع فریب این شبکه‌ها را می‌خورند و در لجن‌زاری فرو می‌روند که بیرون آمدن از آن بسیار سخت و دشوار خواهد بود. همین آدم‌هایی که به سلبریتی تبدیل شده‌اند و چهره‌های تلویزیونی می‌شوند در حقیقت با سرمایه مردم و حمایت و پشتیبانی آنها به این مرحله رسیده‌اند و به ناگاه به همه داشته‌ها و این سرمایه‌های مردمی پشت می‌کنند و دست یاری به دشمن می‌دهند که بسیار تاسف‌ بار است. بعد از مدتی هم شنیده می‌شود که برخی از همین سلبریتی‌ها از این حرکت خود نادم و پشیمان هستند و قصد دارند که بازگردند.

چون شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی فارسی‌زبان معاند و بیگانه، اهداف و ماموریت‌های سیاسی تعریف شده‌ای دارند که یکی از آنها به دام انداختن چهره‌های مطرح رادیویی و تلویزیونی و همچنین هنرمندان بنام کشورمان است که به بهانه‌های واهی و پوچ آنها را در تور بهره‌کشی خود قرار می‌دهند تا به اهداف شوم سیاسی خود دست پیداکنند. نکته قابل توجه اینکه این رسانه‌ها هرگز به نفع این سلبریتی‌ها و رشد و ترقی‌شان گام برنمی‌دارند و مهره‌هایی را که به‌عنوان همکار رسانه‌ای جذب می‌کنند برایشان تاریخ مصرف دارند و در سر زمان انقضا مانند یک دستمال چرک آنها را به زباله‌دان می‌ریزند!

شبکه‌های فارسی زبان معاندی چون ایران اینترنشنال، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، من‌وتو، ایران‌فردا، رادیوفردا و... به‌خاطر اهداف و ماموریت‌های ضدانقلابی و تعریف شده درکمین همین سلبریتی‌های ساده‌لوح هستند و با فضاسازی‌های دروغین این افراد را در تور همکاری خود قرار می‌دهند تا با بهره‌کشی از این افراد در آینده آنها را به نوکری خود درآورند، حال با این اوصاف برخی از این سلبریتی‌ها اگرچه در ابتدای امر با تمایل و خواسته خود به این رسانه‌ها ملحق شده‌اند امروز متوجه‌ اشتباه خود شده‌اند و دیگر علاقه‌ای به همکاری با این شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای را ندارند و می‌خواهند برگردند که همین موضوع نشان می‌دهد که فضای حاکم دراین رسانه‌ها، فضای فاسد و بسیار بدی است.

سوابق و تجربیات گذشته نشان داده است که برخی از هنرمندان و چهره‌های سینمایی و تلویزیونی کشورمان که برای کار و فعالیت به برخی از این شبکه‌ها مثل شبکه جم، من و تو پیوستند پس از مدت کوتاهی با بی‌احترامی و بی‌حرمتی از سوی گردانندگان این شبکه مواجهه و کنار گذاشته شدند و این افراد دست از پا درازتر به ایران برگشتند! بنابراین باید اذعان کرد که این شبکه‌ها در واقع لانه فساد هستند و برای صید کردن چهره‌های محبوب مردم برنامه‌ریزی می‌کنند و با نشان دادن فضای خوب و آرام‌بخش و در ابتدای کار با تطمیع مالی، سوژه مورد علاقه خود را به‌دام می‌اندازند اما در بیشتر مواقع خود آن فرد و سوژه هم خبر ندارد که در چه مسیری قرار گرفته و به‌ناچار می‌بایست هرچه را که این رسانه‌های معاند برای‌اش دیکته می‌کنند انجام دهد و در نهایت به مهره‌ای تبدیل می‌شود که دیگر می‌بایست تن به هر ذلتی بدهد.

ضمن اینکه مسئولان ذیربط بخصوص مدیران رسانه ملی و همچنین مدیران تراز اول فرهنگی کشور بایستی توجه و مراقبت کنند و با بررسی بیشتر، ظرفیت‌های فکری، شخصیتی و اخلاقی آدم‌ها، فضای کاری رسانه‌ای را در اختیار آنها قرار دهند تا مثل امروز دچار این نوع معضل نباشیم که در واقع دودش به چشم همه ما خواهد رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین