کد خبر: ۷۲۴۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
تبلیغات

بلاگر چیست؟

در حقیقت تولید محتوا و بازاریابی برای وب‌سایت تنها نیمی از مسیر رقابت بین کسب‌و‌کار‌ها را تشکیل می‌دهد، فعالیت مستمر از جمله نکات کلیدی برای یک بلاگر محسوب می‌شود.
بلاگر چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

کلمه‌ی بلاگ یک کلمه انگلیسی و خلاصه شده از کلمه وبلاگ است. بلاگر در لغت به معنای وبلاگ نویس است. ما در طول زمان معنای بلاگر دستخوش تغییر شده است؛ معنای اصلی محتوایی این واژه به چهره‌های متخصص در یک زمینه مطابق با نیاز‌های روز تعلق گرفته است.

به عبارتی به کسی که در زمینه‌ای خاص حرفی برای گفتن دارد بلاگر گفته می‌شود. بلاگر‌ها اغلب افرادی هستند که ارتباط خیلی خوبی با مردم دارند و خیلی سریع می‌توانند روی دیگران تاثیرگذار باشند، آن‌ها به واسطه دانشی که دارند می‌توانند دیگران را برای انتخاب‌های گوناگون متقاعد کنند.. زمانی که به خوبی بدانید بلاگر چیست و انواع مختلف آن را بشناسید، می‌توانید به بلاگری مانند یک شغل پردرآمد نگاه کنید، زیرا به خوبی می‌توان با استفاده از روش‌های موفق دیجیتال مارکتینگ، درآمد مناسبی را بدست آورد.

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از بلاگری وجود دارد، اما یک "قانون طلایی" بر آن حاکم است. این قانون بیان می‌کند که موضوعی را برای بلاگری انتخاب کنید که اشتیاق فراوانی نسبت به آن دارید. هر قدر که خودتان با موضوع درگیر باشید و به آن علاقه نشان دهید، به شکل بهتری می‌توانید نظرات خود را بیان و احساسات خود را منتقل کنید و همین امر، خواننده را به ذوق می‌آورد و تعامل بیشتری با مطالب شما خواهد داشت.

بعد از اینکه با مفهوم بلاگر اشنا شدیم به انواع مختلفی از بلاگری می‌پردازیم:

بلاگری چیست

‎بلاگر غذا:

یکی از انواع بلاگری، غذا بلاگری (food blogger) است، یک نوع بلاگر غذا به شخصی می‌گویند که به رستوران‌های مختلف سر می‌زند و با چشیدن غذاها، نقدی در رابطه با آن‌ها می‌نویسد، نوع دیگر بلاگر غذا شخصی است که به آشپزی و پخت غذا‌های مختلف علاقه دارد. این بلاگر، دستور‌های غذایی خود را منتشر می‌کند و آن‌ها را از طریق ویدیو، عکس و سایر شکل‌های محتوایی به اشتراک می‌گذارد. غذا بلاگر‌ها حوزه‌های تخصصی متفاوتی را انتخاب می‌کنند به عنوان مثال می‌توان به دستورغذا‌های گیاه خواران، اشپزی در طبیعت، غذا‌هایی با مواد اولیه ساده و یا رژیم‌های غذایی افراد با بیماری دیابت اشاره کرد.

موضوعاتی که یک بلاگر غذا به آن می‌پردازد را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

-دستور غذا

-نقد غذاها، رستوران‌ها و محصولات غذایی

-راهنمای غذای سالم

بلاگر سفر:
بلاگر سفر یک تولیدکننده محتواست که مشخصاً درباره سفر‌ها یا بازدیدهایش از اماکن مختلف محتوای تصویری، ویدیویی یا متنی تولید می‌کند و افرادی که به اصطلاح دنبال‌کننده صفحه او هستند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

یکی از دلایلی که بلاگر‌های سفر محبوب شده اند این است که، مکان‌هایی که در تور‌ها یا سفرهایشان معرفی می‌کنند احتمالاً در برنامه سفر بسیاری از دنبال‌کننده‌هایشان وجود دارد و این افراد پیش از سفر می‌توانند کلیه نیاز‌های خود را بسنجند یا حتی ببینند دقیقاً اینجا همان چیزی است که فکر می‌کنند یا خیر.

دوم اینکه شاید سفر به کشور‌هایی مانند سوئیس یا اسپانیا برای خیلی از ما مثل یک رؤیا باشد. اما وقتی یک نفر به این کشور‌ها سفر می‌کند ما با آن شخص همذات‌پنداری کرده و بدون اینکه متحمل هزینه‌های گزاف شویم می‌توانیم به صورت مجازی به این مناطق رؤیایی سفر کنیم که به واسطه بلاگر برای ما تداعی می‌شود.

-فشن بلاگر:

تمرکز فشن بلاگر‌ها بیشتر به دعوت از رویداد‌های مد است. فشن بلاگرعکس‌هایی از مد‌های لباس منتشر و ویدیو‌هایی را در رابطه با این موضوع ارائه می‌کند. به طور معمول، فشن بلاگر یک متخصص مد، ژورنالیست و یک مدل است. هدایا و کالا‌هایی که به خاطر تبلیغات ردوبدل می‌شوند نیز از جمله مزایای فشن بلاگری به شمار می‌آید.

-بلاگر تناسب اندام و سلامت:

آن‌چه در دنیای امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است، ورزش، کاهش وزن و تناسب اندام است. برای شروع می‌توانید فهرستی از فعالیت‌ها و عادت‌های روزانه خود تهیه کنید؛ و این فهرست را به راهنمایی گام به گام برای مخاطب خود تبدیل کنید. توجه داشته باشید که کاربران این حوزه تمایل به مشاهده فیلم‌های آموزشی هر گام دارند؛ بنابراین سعی کنید از فعالیت‌های خود فیلم‌های آموزشی تهیه کنید.

موضوعات پیشنهادی در رابطه با بلاگر تناسب اندام و سلامت:‌

تمرینات بدن‌سازی

-تمرینات کاهش وزن

-رژیم‌های غذایی

بلاگرفیلم و سینما:

بلاگری در حوزه فیلم و سینما یکی از پرطرفدارترین مباحث میباشد، نوشتن در رابطه با فیلم و سینماست

موضوعات معمول در بلاگ فیلم و سینما در فهرست زیر آورده شده است.

-فیلم‌های در حال اکران

-فیلم‌هایی که به زودی به سینما راه پیدا می‌کنند

-مصاحبه

-پشت صحنه فیلم‌ها

-تکنولوژی‌های فیلم‌سازی

-آموزش‌های کارگردانی

-مصاحبه با افراد متخصص

-بلاگر عکاسی:

بلاگر عکاسی موضاعاتی که به آن میپردازد یک عکس خوب ارزش انتشار هزاران مطلب را در یک مجله اینترنتی دارد. افراد مختف علاقه دارند که در مورد پشت صحنه عکس‌های شما اطلاع داشته باشند

-ایده‌های مختلف در ژانر‌های عکاسی

-معرفی و بررسی تجهیزات و نرم‌افزار‌های عکاسی

-آموزش‌های عکاسی مانند تکنیک‌های ترکیب‌بندی در عکاسی

-آموزش‌های مربوط به تلفن همراه مانند نحوه عکاسی با موبایل

بلاگر هنری:

بلاگر‌های این حوزه، فارغ از نوع لوازم مورد استفاده این امکان را دارند که موزه‌ای از هنر‌های خود را به صورت دیجیتال به نمایش بگذارند. هنر و طراحی را به عنوان بخشی از خلاقیت می‌توان در نظر گرفت. بلاگر‌های این حوزه، بلاگر‌های هنری می‌توانند آموزش‌های مختلفی را در وبلاگ خود منتشر کنند. به طور مثال شاید با انتشار مطلبی در رابطه با اصول طراحی اینفوگرافیک یا نحوه طراحی مهر خاتم بتوانند مخاطب بسیاری جذب کنند.

بلاگر موسیقی

بلاگر‌های موسیقی می‌توانند نکات تخصصی مانند آموزش تئوری موسیقی را در سایت خود منتشر کنند یا این‌که در مورد سبک خاصی از موسیقی و نوع آلبوم موسیقی گفتگو کنند موسیقی افراد مختلف را به صورت آنلاین یا آفلاین به یکدیگر ارتباط می‌دهد. در فضای دیجیتال، خوانندگان، آهنگ‌ساز‌ها و منتقدان همگی برای صحبت پیرامون هنر موسیقی در چنین فضا‌هایی جمع می‌شوند. علاوه بر این، در مورد موضوعاتی خارج از حوزه موسیقی مانند طراحی کاور آلبوم موسیقی نیز امکان گفتگو و نقد وجود دارد.

موضوعات پیشنهادی در زمینه بلاگری موسییقی در فهرست زیر آورده شده است.

-لیست پرفروش‌های هفته (ماه، فصل و …)

-تجهیزات آهنگ‌سازی

-خوانندگان، آلبوم‌ها و اخبار حوزه موسیقی

بلاگر بورس و اقتصاد:

جمله بخش‌های پرطرفدار، آموزش‌های و مطالب بورس و اقتصاد است. نوشتن و صحبت در رابطه با بورس و سهام‌داری و نحوه تحلیل بازار‌های سهام از جمله موضوعات پرطرفداری است که خواننده‌های زیادی را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند. نحوه سرمایه‌گذاری در یک بازار یا انتخاب و تحلیل یک سهام گزینه‌های بسیار پرطرفداری برای بلاگری به شمار می‌آیند.

برخی از موضوعات پیشنهادی این حوزه در زیر آورده شده است:

-آموزش بورس

-انواع بورس مانند بورس کالا و بورس انرژی

-تحلیل تکنیکال

-تحلیل بنیادی

-الگو‌های بورس

نحوه رسیدگی و نگهداری از وب سایت برای بلاگر چیست؟

در حقیقت تولید محتوا و بازاریابی برای وب‌سایت تنها نیمی از مسیر رقابت بین کسب‌و‌کار‌ها را تشکیل می‌دهد، فعالیت مستمر از جمله نکات کلیدی برای یک بلاگر محسوب می‌شود.

ساخت بلاگ موفق نیازمند زمان بسیاری است بویژه اگر بخواهید در حوزه تخصصی خود اعتباری کسب کنید به‌روزرسانی مطالب گذشته و انتشار مجدد آن‌ها نه‌تن‌ها موجب صرفه‌جوی در زمان می‌شود بلکه سبب می‌شود به نتایج مورد نیاز خود نیز دست پیدا کنید.

منبع: آژانس رپورتاژآگهی تسمینو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
0
تلگرام و اینستا بازار وبلاگ و تخته کرد مردم قبلنا از سفر و خاطرات زیاد می نوشتند ولی الان بعضی وبلاگها شاید از سال 94 بار گ ذاری نشده اند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین