کد خبر: ۷۲۴۴۲۲
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
از مذاکره‌ای که در آن منافع ملت ایران محقق شود استقبال می‌کنیم

توضیح امیرعبداللهیان درباره تصاویر جنجالی در بغداد: جایی ایستادم که جایگاه واقعی ایران بود

وزیر امور خارجه دوشنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی در ارتباط با برخی از حواشی ایجاد شده در مورد عکس دسته جمعی مقامات شرکت‌کننده در نشست بغداد و جایی که او ایستاد، گفت: من در این نشست در جایی ایستادم که جایگاه واقعی ایران و نماینده جمهوری اسلامی ایران بود.
توضیح امیرعبداللهیان درباره تصاویر جنجالی در بغداد: جایی ایستادم که جایگاه واقعی ایران بود
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه دوشنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی در ارتباط با برخی از حواشی ایجاد شده در مورد عکس دسته جمعی مقامات شرکت‌کننده در نشست بغداد و جایی که او ایستاد، گفت: من در این نشست در جایی ایستادم که جایگاه واقعی ایران و نماینده جمهوری اسلامی ایران بود.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو که به صورت زنده از شبکه 2 سیما و با موضوع برنامه‌های وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم پخش می‌شد، در پاسخ به سوالی در مورد برجام و مذاکرات وین و برخی از موضع‌گیری‌های کشورهای غربی از جمله آمریکا در ارتباط با این مذاکرات هم گفت: گاهی اوقات می‌بینیم که مقامات آمریکایی مصاحبه‌هایی انجام می‌دهند و برخی از حرف‌های تکراری و غیرسازنده‌ای که همواره می‌زدند را تکرار می‌کنند. از جمله اینکه مثلا پیشنهادات ما برای همیشه روی میز نیست.

وی با اشاره به دیدار چندی پیش خود با نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات برجام که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به تهران سفر کرده بود، اظهار کرد: من در دیدار با نماینده اتحادیه اروپا گفتم که آمریکایی‌ها از ادبیات تهدید علیه ایران نتیجه‌ای نمی‌گیرند و تا زمانی که مودبانه با مردم ایران صحبت نکنند به نتیجه‌ای نخواهند رسید و آنها باید از این ادبیات دست بردارند چراکه اینگونه ادبیات پیام سازنده‌ای را به دولت جدید ایران منتقل نمی‌کند. آنها باید مرور کنند که آیا تاکنون از این ادبیات دستاوردی داشته‌اند یا نه.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما به صورت شفاف اعلام کرده‌ایم از مذاکره‌ای که در آن منافع ملت ایران محقق شود استقبال می‌کنیم. به دنبال فرار از میز مذاکره نیستیم و دولت سیزدهم مذاکره‌ای را پیگیری می‌کند که در آن به دستاوردهای ملموسی در راستای تامین منافع و حقوق مردم ایران برسد و منافع ایران و مردم ایران تامین شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه توقع مجلس از دولت این است که در جریان مذاکرات حقوق حداکثری ایران تامین شود، ادامه داد: ما به طرف مقابل گفته‌ایم که رویکردشان را در مذاکره تغییر بدهند. ما رویکرد اتلاف وقت را نمی‌پذیریم و باید مذاکرات نتایج ملموسی در راستای تامین منافع مردم ایران داشته باشد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: مذاکره از ابزار دیپلماسی است. ما امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد و طرف‌های مقابل نیز بر مبنای خرد در میز مذاکره حضور پیدا کنند نه پیام‌ها و اظهارات غیرسازنده.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا زمان بعدی مذاکرات وین و احیای برجام مشخص شده است، تصریح کرد: طرف مقابل این درک را دارد که دو، سه ماه طول می‌کشد که دولت جدید در ایران مستقر شود و بتواند برنامه‌ریزی کند ولی حتما این موضوع یکی از موضوعات در دستورکار وزارت خارجه و دولت است.

امیرعبداللهیان همچنین در مورد نگاه ایران به تحولات افغانستان و طالبان گفت: ما به خواست و نظر مردم افغانستان توجه داریم و از روندی حمایت می‌کنیم که نظر مردم افغانستان مورد توجه قرار بگیرد و آنها بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند. ما از تشکیل دولت فراگیر با مشارکت گروه‌ها و اقوام افغانستانی حمایت می‌کنیم. راهکار سیاسی و انجام گفت‌وگوهای بین‌افغانی راهکار برون‌رفت افغانستان از وضعیت کنونی است.

وی با اعتقاد به اینکه مسائلی که امروز در افغانستان رخ می‌دهد ریشه در رفتارهای آمریکا در افغانستان دارد، گفت: آنها حتی به موج مردمی که در فرودگاه کابل حضور داشتند رحم نکردند و دیدید که چه صحنه‌های نگران‌کننده و ناراحت‌کننده‌ای ایجاد شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه بیگانگان باید دست از سر افغانستان و دخالت در امور این کشور بردارند، گفت: مردم افغانستان و رهبران گروه‌ها و اقوام مختلف در افغانستان از این حد از توانایی برخوردار هستند که بتوانند برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند. ما از یک افغانستان امن و پایدار که با همسایگانش در صلح و صفا زندگی کند حمایت می‌کنیم و اینکه مردم افغانستان باید خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند.

وی همچنین در مورد برگزاری اجلاس کشورهای همسایه افغانستان و اعلام آمادگی تهران برای برگزاری این نشست در ایران گفت: ما با برخی از همسایگان افغانستان گفت‌وگوهایی را داشته‌ایم. روز پنجشنبه وزیر خارجه پاکستان به تهران آمدند و در تلاش هستیم که با رایزنی با سایر همسایگان افغانستان بتوانیم از ظرفیت کشورهای همسایه افغانستان استفاده کنیم تا این ظرفیت که به تحقق وضعیت مطلوب در این کشور کمک کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت‌وگوی خود در شبکه 2 سیما در مورد رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی که در حاشیه نشست بغداد داشته، خاطرنشان کرد: در حاشیه این اجلاس با برخی از سران کشورهای منطقه و جهان اسلام دیدارهایی داشتیم. گفت‌وگوهای خوبی با محمد بن راشد، نایب رئیس امارات و حاکم دبی انجام شد. همانطور که می‌دانید برای مراسم تحلیف آقای رئیس‌جمهور سه وزیر اماراتی و در واقع یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و امنیتی از امارات در تهران حضور پیدا کردند. ملاقات خیلی خوبی با رئیس‌جمهور داشتند. گفت‌وگوی سازنده و رو به جلویی برای توسعه همه‌جانبه همکاری‌های دو کشور صورت گرفت. در حاشیه اجلاس بغداد این فرصت فراهم شد که با محمد بن راشد در ادامه گفت‌وگوهای صورت گرفته در تهران رایزنی و گفت‌وگو داشته باشیم. به گرمی از موضوع توسعه همکاری‌ها بین دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله تجاری و بازرگانی استقبال شد و ایشان بعد از این ملاقات نیز توییت مثبتی را در این زمینه منتشر کردند.

وی همچنین با اشاره به دیدارش با تعدادی از مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس از جمله مقامات قطر گفت: فرانسوی‌ها نیز خیلی علاقه‌مند بودند که با استفاده از این فرصت بتوانند به ایران نزدیک شوند. آقای مکرون در کمتر از دو ساعت و نیمی که در اجلاس حضور داشتیم دو بار به سمت من آمد و تاکید کردند که ما خیلی علاقه‌مند هستیم که شما سفری به پاریس داشته باشید. وزیر امور خارجه‌شان را صدا کردند و گفتند که من از ایشان دعوت کردم که به پاریس بیایند و یک بار بنشینیم و مسائل را با هم مرور کنیم. جمهوری اسلامی ایران کشور مهمی در منطقه است و ما باید مسائل دوجانبه‌مان را با هم مرور کنیم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه در حاشیه اجلاس گفت‌وگویی نیز با آقای سیسی رئیس‌جمهور مصر داشتیم، ادامه داد: رئیس‌جمهور عراق هم در گفت‌وگوی ما حضور داشت و تاکید داشتند که ایران و عراق و مصر سه کشور تمدنی و ادیانی هستند و از ظرفیت‌های بزرگی برای همکاری برخوردارند.

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد عکس منتشر شده از او در اتوبوس در مسیر فرودگاه و هنگام بازگشت از دمشق، گفت: با اتوبوس آمدیم. گاهی اوقات دوستان می‌آیند و تبریک می‌گویند. من به آنها می‌گویم هیچ اتفاقی نیفتاده است. من حدود پنج سال و نیم به عنوان معاون وزیر امور خارجه در طبقه دوم وزارتخانه بودم و اکنون طبقه سوم آمده‌ام. قبلا حوزه کاری‌ام عربی و آفریقایی بود اکنون سایر بخش‌ها را نیز شامل می‌شود. اینکه با اتوبوس آمدیم موضوع ویژه‌ای نیست و اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی همچنین در مورد اینکه آیا وزارت خارجه در زمان او موضوع قرارداد 25 ساله همکاری میان ایران و چین را پیگیری می‌کند یا نه، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما پیگیری این موافقت‌نامه جامع معروف به توافقنامه 25 ساله بین ایران و چین است. در زمانی که آقای لاریجانی در مجلس برای پیگیری این موضوع ماموریت خاص پیدا کرد من نیز در مجلس بودم و در جریان جزئیات کار بودم و در پکن نیز شاهد اتفاقاتی بودم که رخ می‌داد که در نهایت منجر به امضای این توافقنامه مهم شد.

وی با تاکید بر اینکه نه‌تنها اجرای این قرارداد را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم بلکه تلاش داریم این الگو را به کشورهای دیگری که ظرفیت‌های اینچنینی دارند، تعمیم بدهیم و با کشورهایی مثل روسیه و هند نیز چنین قراردادهایی را منعقد کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با اجلاس شانگهای و حضور ایران در این جلسه گفت: شانگهای یک ظرفیت بزرگ اقتصادی را در برمی‌گیرد. جمعیتی بالغ بر 2.6 میلیارد نفر را شامل می‌شود. جمهوری اسلامی ایران سال‌ها عضو ناظر این سازمان بوده است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما در حال برنامه‌ریزی هستیم که جناب آقای دکتر رئیسی در اجلاس سران شانگهای شرکت کند. تلاش داریم که در سطح بالا در این اجلاس حضور داشته باشیم و این در راستای توجه و عملیاتی کردن همسایه‌محوری در رویکرد اقتصادی دولت سیزدهم است. این یک فرصت خوب در حوزه‌های اقتصادی و ظرفیت‌های خوبی برای ما فراهم می‌کند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این برنامه با بیان اینکه وزارت خارجه ماموریت‌های متنوعی بر عهده دارد، گفت: ما در این وزارتخانه به دیپلماسی اقتصادی نیز توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به تشکیل ستادی در وزارت خارجه برای تسریع واردات واکسن کرونا به کشور گفت: در اولین جلسه این ستاد وزیر بهداشت نیز حضور داشتند. هفته گذشته اولین جلسه آن برگزار شد و انشاءالله به مرور براساس تصمیماتی که گرفته شده محموله‌های پی در پی واکسن وارد کشور می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در این زمینه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایران در نقاط مختلف جهان فعال شده‌اند، ادامه داد: تلاش داریم از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور نیز در این زمینه استفاده کنیم. در جلسه روز پنجشنبه که با حضور وزیر بهداشت برگزار شده بود با کمک ایشان و همکارانشان تکلیف کشور را مشخص کرده که چه واکسن‌هایی مورد تایید است و اگر کسی به عنوان بخش خصوصی بخواهد واکسن وارد کند باید چه پروسه‌ای را طی کند. همچنین در مورد نحوه انتقال پول و رسیدن واکسن به روش مطمئن به کشور بحث و گفت‌وگو شد.

وی گفت: همچنین به سفرا و سفارتخانه‌هایمان در خارج از کشور اعلام کرده‌ایم که اگر بخش خصوصی در دیگر کشورها بخواهند واکسن به ایران صادر کنند از این موضوع استقبال کنند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ستاد ویژه‌ای نیز به ریاست آقای مخبر در ریاست جمهوری ایجاد شده است، گفت: کار در این زمینه یک سرعت و شتاب خوبی گرفته است و حلقه واردات واکسن که در ماه‌های اخیر در کشور شکل گرفته بود انشاءالله فعالیتش شتاب بیشتری خواهد داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به اهمیت اجلاس بغداد اظهار کرد: این اجلاس ابعاد مختلفی داشت و قرار بود که به عراق در ابعاد مختلف کمک کند. برای عراق و دوستان عراقی خیلی مهم بود که از مسیر این اجلاس بازگشت عراق به جایگاه طبیعی خود در منطقه به عنوان کنشگر قابل توجه مورد توجه منطقه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه عراقی‌ها به دنبال بازسازی کشور خود هستند و می‌خواهند با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مختلف از این مرحله عبور کنند گفت: برای حضور در این اجلاس از آقای رئیسی دعوت شده بود. ما از برگزاری هر نشستی با حضور مقامات و کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم. اینکه همسایگان عراق در یک نشست دور هم جمع شوند مورد توجه ماست. اما اینکه بیگانگان بخواهند در ترتیبات جدید منطقه‌ای نقش ایفا کنند طبعا نه به نفع عراق و نه به نفع منطقه است. در نهایت قرار شد من در این اجلاس شرکت کنم. در این اجلاس با نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان عراق گفت‌وگوهای خوبی داشتیم. با برخی از سران کشورهای منطقه و جهان اسلام رایزنی‌های خوبی انجام شد.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه بین ایران و عربستان در ماه‌های گذشته گفت‌وگو انجام شده است، گفت: در اجلاس عراق نمایندگان سعودی با من احوال پرسی کردند و ضمن تبریک اعلام کردند منتظر استقرار دولت جدید در ایران برای ازسرگیری مذاکرات با کشورمان هستند. اما در این نشست مذاکره رسمی برای تداوم مذاکرات قبلی با سعودی‌ها انجام نشد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به سفر خود به سوریه گفت: در این سفر گفت‌وگوهای خوبی با رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه این کشور در مورد توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و فعالیت‌های بخش خصوصی دو کشور داشتیم.

وی همچنین با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن هر چه بیشتر دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه در زمان صدرات او در این وزارتخانه گفت: در این چند روز از همکارانم خواسته‌ام در همه قاره‌ها و حوزه‌ها چند کشور را به عنوان اولویت مشخص کنند و با دیگر کشورها ارتباط متناسب و تعامل با وزن و جایگاه با آن کشور ادامه خواهد داشت. در این زمینه از نظر ما اروپا فقط تروئیکای اروپایی یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس نیست. اروپا از نظر ما فقط این سه کشور نیستند. کشورهای مختلفی در اروپا هستند که از ظرفیت‌های فراوان برخوردارند. اروپا یک اروپای یکدست نیست و تمام اروپا نیز تروئیکای اروپا نیست.

وی همچنین تاکید کرد: سیاست خارجی دولت سیزدهم سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمندانه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
11
145
عجب ...فکرکرده ملت هم با این توجیه ...حق رو به اون میدن
پاسخ ها
زضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
سیاست میدانی جناب وزیر همین است برادر اول درست صحبت کردن وصحیح خواندن از نوشته کتبی یاد بگیر بعد بیا از این حرفهای قلمبه ثلمبه بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
جایگاه رو اوردی پایین، نشون دادی خیلی بی سوادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
138
19
دمت گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
کاری که این وزیر خارجه ی رئیسی کرد زیرپاگذاشتن ادب بین المللی بود
این کارها کشور ما را منزوی تر خواهد کرد
...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
7
116
... چه ربطی به جایگاه داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
10
140
جایگاه واقعی شما در کره ماه است نه در کره زمین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
نه خیر دوست عزیز
اینها کهکشانی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
11
136
...مگه تو عالم سیاست جایگاه وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر امور خارجه گینه نو تفاوتی داره؟ مثلا الان که یه ردیف اومدی جلو ایران در نظام بین الملل ارتقا پیدا کرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
8
127
همش بنام منافع ملت، این چه چور منافعی است که ملت روزبروز فقیرتر و درماندتر میشود و عده ای قلیل روزبروز فربه تر و چاقتر
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
9
115
چه توجیه ...ای..یعنی شما رئیس جمهور هستی؟...میخوای احساسات ملی گرایی رو تحریک کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
7
70
خوب نرو مجبوری اخه والله
افشین
|
Turkey
|
۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
2
21
میگه نیازی به دخالت بیگانگان در افغانستان نیست رهبران افغانستان می‌توانند مشکلاتشان را حل کنند. اما چیزی که ما از افغانستان از گذشته دیدیم جز جنگیدن با یکدیگر سر یه سرزمین خشک و فقیر چیزی نبوده
علی
|
United States of America
|
۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
8
61
من با امیر عبداللهیان مشکل ندارم. مشکل من با دکتر ظریف است که چطور ایشان را به عنوان معاونت خود انتخاب کرده بود.
افخمی
|
Germany
|
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
62
15
امان ازجماعت بی هویت غربگدا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
60
9
چرا برخی از دوستان اصلاحی اینقدر ناراحتند؟!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
62
12
جایگاه حاکم دبی(یک استان وامارت ازامارات عربی متحده) که پائینارازوزیرخارجه است رریف اول بود و جایگاه وزیر خارجه ردیف دوم؟
دکترامیرعبدالهیان دقیقا درست عمل کرد
احسنت
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
مگه وزیر خارجه عربستان و مصر در عقب نبودند هر چیزی پرتوکل خودش داره جنگل نیست که هر کی زود برسه همان کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
با دنیا اینجوری رفتار می کنید که دنیا هم با شما مثل الان اینطوری رفتار میکنه... در به در التماس می کنید نفتتون رو نصف قیمت بخرن
سیاوش
|
Canada
|
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
4
46
با این وزیر خارجه به زودی ماست ۵۰ هزارتومانی می شود ۷۰ هزار تومان.
رییسی وعده داده بود وزیر خارجه و سفرایش برای کشور ارزآوری خواهند داشت.
اینطوری بزودی بجای ارزآوری همین ارزش نصف و نیمه ریال به باد می رود.
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
4
36
سلام برهمگان .شاید در ردیف کره شمالی هستید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
3
25
جایگاه شما به عنوان وزیز امور خارجه وجایگاه نظام جمهوری اسلامی با هم متفاوت است .
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
2
11
سلام .تواضع یعنی دوستی ومحبت واحترام ..وبه دور از کینه..خیلی هم خوب است.نسخه یعنی این .ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
2
34
برای همین هم هست که جمع دست آورد حضرتعالی از نشست بغداد سفر به سوریه بود . ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
3
49
رعایت عرف بین الملل از ضروریات است ، لطف کنید به جای شعار دادن درچارچوب قواعد حرکت کنید تا باعث تحقیر کشور نزد جهانیان نشوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
7
63
از نظر خودشما جایگاهتان بالای ستارگان کهکشان راه شیری است اما در عمل ببینید نزد مردم دنیا و حتی خود مردم ایران جایگاهتان کجاست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
8
49
اگر از روند مردم افغانستان حمایت میکنید چرا در سوریه از این روند پیروی نکردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
2
35
اول باید تشریفات وزارت خارجه براساس پروتکل های عرف دنیا توجیه لازم را در مورد جایگاه ایستادن به او گوشزد می کرد، دوم اینکه جایگاه واقعی یک کشور با رویه های خلاف عرف جهانی ارتقا پیدا نمی کند بلکه معیار و ملاک جایگاه بستگی به شاخص هایی مانند اقتصاد قوی، میزان مشارکت مردم در انتخابات و ... دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
2
27
بنظرتون باید چی جوابی می داد میگفت اشتباه کردم
علی
|
United States of America
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
5
31
تقصیر دکتر ظریف هست که این موارد را به معاونش یاد نداده. من تعجب می کنم پروتوکل های وزارت امور خارجه را این آقا که دکتر هم هست و وزیر امور خارجه هم هست بلد نیست. شاید فقط طالبان از ما عقب تر باشد.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
2
43
خوب یه قدم دیگه میومدی جلو تره. از همه جلوتر وامیسادی:)
امیررضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
1
30
جناب وزیر امور خارجه، واقعاً موندیم با تسلط تمام و کمالت به زبان ها انگلیسی و عربی که جای بحث داره چطور شدید وزیر امور خارجه و شاید قحط الرجال بوده که شما منتخب شدین!!! ...رو کجای دلمون بگذاریم. هنوز ابتدایی ترین آداب دیپلموماتیک رو هم نمیدونی شما!!!!
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
2
36
شنيديم نخست وزير عراق از عبارت جعلي خليج عربي در حضورتان استفاده كرده و سكوت كرديد! اگر درست است كه شما با سكوت تان در جايگاهي حتي پشت استيج ايستاديد نه رديف اول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
صحت ندارد. گفته است دولت های عربی در خلیج فارس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
1
39
جایگاه واقعی انسان درمجلس جایی است که هیچکس بهش نخندد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
1
31
چه جواب بی ربطی...فکر کنم جناب بیشتر تو فکر رئیس جمهوری بودی و هستی...بگو تو جایی وایستاده ام که جایگاه خودم است...ای بلا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
1
34
فقط توجیه بگو اشتباه کردمووو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
1
31
تیکه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف . ادب مرد به ز دولت اوست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
1
37
آی خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا بدادمان برس. ما ملت ایران چه گناهی کرده ایم که گرفتار چنین افراد بی سواد ، بی سیاست نا آگاه به کوچکترین مسائل بین المللی شده ایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
1
36
اکه شما در ردیف رییس جمهورها ایستادی اونوقت رییس جمهور کجا باید وایسه حتما سرپله جلو بقیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
1
43
تشخیص جایگاه واقعی یک ملت را باید در رده بندی های جهانی درحوزه های اقتصاد،فرهنگ،سیاست،تولیدعلم،پیشرفت صنعتی،رضایت عمومی،مقبولیت جهانی،نحوه تعامل باجهان جستجوکرد،نَه مکان ایستادن یک مسئول!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
4
41
قواعد و تشریفات دیپلماتیک را با این کار خارج از عرف خود در بغداد به هم زدی! کاری کردی دیگر در هیچ همایش یا مجمع منطقه ای شما را به عنوان یک عنصر تندرو و تشریفات و قواعد دیپلماتیک به هم زن دعوت نکنند! اگر هم چاره ای به دعوت شما نباشد باید این دفعه پشت سر همه مقامات همطراز خود بایستی! رئیس جمهور باید این اقدام خارج از عرف دیپلماتیک وزیر خارجه را از نظر دور نگه ندارد و یک امتیاز منفی در کارنامه شروع به کار او ثبت کند!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین