کد خبر: ۷۲۵۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

۱۸ درصد مدارس مازندران تخریبی است

از مجموع ۴ هزار و ۸۰۰ مدرسه مازندران، ۱۸ درصد آن تخریبی و نیاز به نوسازی دارد.
۱۸ درصد مدارس مازندران تخریبی است
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره به آماده سازی ۱۰ واحد آموزشی نوساز با ۴۹ کلاس درس امسال در استان گفت: بیشتر مدارس مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی مرطوب، مناطق جلگه‌ای و نیز سرد و خشک مناطق کوهستانی از فرسودگی بالایی برخودار بوده و در دهه دوم ساخت آن‌ها ناامن و تخریب می‌شوند.

جهانیان با بیان اینکه از مجموع ۴ هزار و ۸۰۰ مدرسه مازندران، ۱۸ درصد آن تخریبی و نیاز به نوسازی دارد افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۱۸ هزار کلاس درس در مازندران ساخته شده که ۲ هزار کلاس درس مربوط به هفت سال اخیر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: از سال ۵۸ نیز تا کنون ۷ هزار و ۶۰۰ میلیاردریال برای نوسازی فضای آموزشی و پرورشی استان سرمایه گذاری شده و در همین مدت، ۳ هزار و ۱۰۰ طرح آموزش و پرورشی به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ مجموعه دولتی و ۶۰۰ طرح هم مشارکتی است.

جهانیان افزود: از سال ۹۲ تا کنون، ۳۳۱ طرح نوسازی در مازندران بهره برداری و هزار و ۹۸۶ درس جدید و استاندارد به فضای آموزشی استان اضافه شده و در حال حاضر، همه بخاری نفتی از مدارس استان جمع آوری شد. همچنین برای اتمام طرح‌های نیمه کاره مازندران، نیازمند بیش از ۴۰ میلیاردریال اعتبار هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین