کد خبر: ۷۲۵۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

رایزنی امیرعبداللهیان و قریشی درباره افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان در گفت‌ و گوی تلفنی با همتای ایرانی خود تاکید کرد: اسلام‌آباد برای رابطه با تهران اهمیت فراوانی قائل است.
رایزنی امیرعبداللهیان و قریشی درباره افغانستان
آفتاب‌‌نیوز :

روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان شنبه شب با صدور بیانیه‌ای به محورهای کلیدی رایزنی تلفنی «شاه محمود قریشی» و «حسین امیر عبداللهیان» وزیران خارجه جمهوری اسلامی پاکستان و ایران پرداخت.

در این بیانیه به نقل از اظهارات قریشی آمده است: پاکستان برای روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قائل است و این مناسبات برادرانه ریشه در مشترکات قوی تاریخی، فرهنگی، مذهبی و جغرافیایی دارد.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: وزیر امور خارجه ایران از تلاش‌های همتای پاکستانی خود جهت اجماع سازی منطقه‌ای در بحث افغانستان قدردانی کرده است.

در بیانیه مذکور افزوده شد: امیرعبداللهیان و قریشی بر تداوم رایزنی‌های دو کشور همسایه درباره افغانستان و کمک به استقرار صلح و ثبات پایدار در این کشور به توافق رسیدند.

وزارت امور خارجه پاکستان ادامهداد: قریشی مفتخر است که ماه گذشته اولین وزیر امور خارجه یک کشور بود که با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه جدید ایران همزمان با فعالیت رسمی آنان، در تهران دیدار داشت.

قریشی نیز شنبه شب در حساب کاربری رسمی خود در توییتر با ابراز خرسندی از گفت‌ و گوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، نوشت: همگرایی دیدگاه‌ها در مورد مسائل منطقه‌ای برای دستیابی به اهداف مشترک ما درباره صلح و رفاه منطقه‌ای مهم است.

وزیر امور خارجه پاکستان پس از بازدید اخیر از تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان چهارم شهریور وارد تهران شد و با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون تحولات منطقه‌ای، افغانستان و همچنین تقویت روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

قریشی پس از دیدار با رئیس جمهوری کشورمان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در دیدار با رئیسی، چشم‌انداز پاکستان جهت رویکرد هماهنگ بین همه همسایگان افغانستان برای صلح و رفاه را مورد بحث قرار دادم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین