کد خبر: ۷۲۵۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

بیتل داعشی: سر بریدن کار مشکلی نبود

"برای "الکساندا کوتی" سر بریدن کار مشکلی نبود. رفتارش در مقابل پرسش درباره قتل‌های صورت گرفته توسط او و اعضای دیگر بیتل‌های داعش همراه با سردی و بی‌اعتمادی بود. او به "محمد اموازی" ملقب به جان جهادی جنایتکار دیگر داعشی مباهات می‌کرد.
بیتل داعشی: سر بریدن کار مشکلی نبود
آفتاب‌‌نیوز :

"الکساندا کوتی" که متهم به عضویت در واحدی موسوم به "بیتل داعش" بوده و در گروگان‌گیری‌ها در عراق و سوریه نقش داشته است، اکنون در زندانی در سوریه به سر می‌برد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرنگار روزنامه بریتانیایی "میرر" دو سال پیش با این داعشی بازداشت شده ۳۶ ساله در سوریه ملاقات کرده بود.

این روزنامه به مناسبت اقرار به جرم این مظنون به عضویت در داعش درباره اتهام قتل گروگان‌های امریکایی، این مصاحبه رو در رو را منتشر کرده است. گفتنی است که "الکساندا کوتی" در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط کرد‌های عراق بازداشت شده بود. گروهی که او در آن عضویت داشت به بریدن سر گروگان‌های آمریکایی که عمدتاً خبرنگار یا امدادگر بودند متهم شده‌اند.

روزنامه "میرر" در گزارشی با اشاره به مصاحبه صورت‌گرفته خبرنگارش با این عضو داعش می‌نویسد: "برای "الکساندا کوتی" سر بریدن کار مشکلی نبود. رفتارش در مقابل پرسش درباره قتل‌های صورت گرفته توسط او و اعضای دیگر بیتل‌های داعش همراه با سردی و بی‌اعتمادی بود. او به "محمد اموازی" ملقب به جان جهادی جنایتکار دیگر داعشی مباهات می‌کرد.

اموازی یکی از همشهری‌های لندنی این فرد به عنوان سردار داعش در سر بردن تبدیل شده بود. کوتی با خونسردی گفت: "سر بریدن چیزی نیست که خاطرات من از محمد اموازی را تحت‌الشعاع قرار دهد. این اقدامات (سر بریدن) پیام‌های قدرتمند اما بسیار کوتاه بودند به اندازه دو دقیقه از عمر یک فرد.

کوتی اعتراف کرد که وقتی "اموازی" در جریان حمله پهپادی در سال ۲۰۱۵ میلادی کشته شد او برایش گریه کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین