کد خبر: ۷۲۵۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳

ایران ۳- عراق ۰/ سریع، خشمگین و قاطع

تیم ملی فوتبال ایران با ۳ گل بر تیم ملی عراق غلبه کرد و با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه A انتخابی جام جهانی قرار گرفت.
ایران ۳- عراق ۰/ سریع، خشمگین و قاطع
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتبال ایران و عراق در دیدار دوم خود از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه خلیفه دوحه به میدان رفتند که این دیدار با ۳ گل به نفع شاگردان اسکوچیچ تمام شد.

گل‌های ایران را علیرضا جهانبخش در دقیقه ۲، مهدی طارمی در دقیقه ۷۰ و علی قلی‌زاده در دقیقه ۹۰ به ثمر رساندند.

با این پیروزی ارزشمند در خارج از خانه، تیم ملی با ۶ امتیاز از دو بازی نخست خود در صدر جدول گروه A انتخابی جام جهانی در آسیا قرار گرفت. کره‌جنوبی با ۴ و امارات با ۲ امتیاز در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند و تیم‌های عراق، لبنان و سوریه با یک امتیاز در قعر جدول جای گرفتند.

تیم ملی ایران ماه آینده و در پنجره فیفا دی، در بازی سوم در زمین امارات و در بازی چهارم در ورزشگاه آزادی با کره جنوبی روبه‌رو خواهد شد.

بازی از هفته دوم در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا – گروه A
سه شنبه: ۱۶/۰۶/۱۴۰۰؛ ساعت: ۲۲:۳۰
ورزشگاه: خلیفه دوحه قطر / بدون تماشاگر
گروه داوری: ما نینگ / کمک ها: شی ژانگ - کائو یای؛ داور چهارم: ژانگ لی / داور ذخیره: عبدالکریم حسونه / ناظر مسابقه: طلال السویلمین

کارت زرد:

امجد عطوان (۱۱) - احمد ابراهیم (۳۹) -ایمن حسین (۵۰) از عراق

سعید عزت اللهی (۳۷) - علیرضا جهانبخش (۶۳) از ایران

ترکیب ایران:
علیرضا بیرانوند
صادق محرمی
شجاع خلیل‌زاده
حسین کنعانی‌زادگان
امید نورافکن
سعید عزت اللهی (۵۷- سامان قدوس)
احمد نوراللهی
علیرضا جهانبخش
وحید امیری (۸۸- علی قلی زاده)
مهدی طارمی (۸۸- کریم انصاری فرد)
سردار آزمون
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب عراق:
فهد طالب
شیرکو کریم (۴۶- فرانس پتروس)
علی فائز
احمد ابراهیم
ضرغام اسماعیل
صفا هادی (۷۷- علا عبدالزهرا)
امیر العماری (۴۶- مهند علی)
امجد عطوان
همام طارق (۷۱- محمد قاسم)
بشار رسن (۲۸: جاستین میرام)
ایمن حسین
سرمربی: دیک ادووکات

شرح گل ها:

عراق ۰ – ایران یک (دقیقه ۳: علیرضا جهانبخش): نفوذ فوق العاده مهدی طارمی از سمت چپ و ارسال دیدنی این بازیکن به روی دروازه، با ضربه سر علیرضا جهانبخش همراه شد و این بازیکن موفق شد دروازه عراق را در همان ابتدای کار باز کند. (ویدیو)

عراق ۰ - ایران ۲ (دقیقه ۷۰: مهدی طارمی): سردار آزمون کنار خط عرضی زمین صاحب توپ شد و با پاسی بلند و استثنایی مهدی طارمی را صاحب یک موقعیت تک به تک کرد. این بازیکن پس از کنترل توپی دیدنی، با فهد طالب تک به تک سد و با ضربه‌ای بغل پا، توپ را از میان پا‌های گلر عراقی‌ها عبور داد و به گل دوم ایران تبدیل کرد. (ویدیو)

عراق ۰ - ایران ۳ (دقیقه ۹۰: علی قلی زاده): یک حرکت خوب از سمت چپ و ارسال دیدنی کریم انصاری فرد در درون محوطه جریمه به علی قلی زاده رسید و این بازیکن پس از یک استپ خوب و با ضربه‌ای نرم و بغل پا، دروازه عراق را برای بار سوم باز کرد.

لحظات حساس:

دقیقه ۱۲: کار خوبی تیمی و فرصتی که نصیب مهدی طارمی شد. شوت فنی و بغل پای این بازیکن را گلر عراق در اختیار گرفت.

دقیقه ۲۸: ارسال خوب جهانبخش به روی دروازه نصیب سردار آزمون شد که ضربه سر مهاجم تیم ملی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲: حرکت تیمی فوق العاده از سمت راست و پاس جهانبخش به نوراللهی و در ادامه ارسال دقیق و زمینی این بازیکن روی نقطه پنالتی به سردار آزمون رسید که ضربه زیبا و بغل پای این بازیکن را فهد طالب گلر عراق به زیبایی مهار کرد.

دقیقه ۴۷: یک ضربه کاشته برای عراق به دست آمد که ضربه ارسالی امجد عطوان پس از تاثیرگذاری ایمن حسین در دهانه دروازه به مهند علی رسید و ضربه سر این بازیکن وارد دروازه ایران شد که البته این گل در شرایط آفساید به ثمر رسید و پس از بازبینی صحنه توسط VAR، تصمیم کمک داور مورد تایید قرار گرفت.

دقیقه ۶۷: یک ضربه کاشته برای ایران به دست آمد که جهانبخش آن را به روی دروازه عراق ارسال کرد که ضربه سر شجاع خلیل زاده در دستان گلر عراق جای گرفت.

دقیقه ۷۴: یک ضدحمله دیدنی از بازیکنان تیم ملی ایران و مهدی طارمی که درون محوطه جریمه صاحب توپ شد. پاس عرضی او در دهانه دروازه به سردار آزمون رسید که صفا هادی چند صدم ثانیه زودتر از آزمون و با تکلی خوب، به توپ رسید و مانع از رسیدن ایران به گل سوم شد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین