کد خبر: ۷۲۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۱
محمود میرلوحی:

مسابقه برخی مسولان،برای حمایت از یک جناح خاص

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود میرلوحی، معاون پارلمانی وزیر کشور در دولت خاتمی،گفت:« در انتخابات مجلس هشتم ما شاهد یک مسابقه رسمی برای حمایت از یک جناح در بین برخی مسئولان هستیم،آنها تلاش می‌کنند تا گوی سبقت را از بقیه در این راه بربایند». 


میر لوحی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص اظهار نظر وزیر کشور قبل از پایان شمارش آرا مبنی بر اینکه 71 درصد اصولگرایان در انتخابات پیروز شدند، گفت: «متاسفانه در کشور ما بعضاً، قانون فقط برای ضعفا اجرا می شود،و برخی افراد هر چه جایگاهشان بالاتر می‌رود، حساسیت‌شان نسبت به قانون کمتر می‌شود».

وی اظهار داشت: «جوهر انتخابات در تمام دنیا براساس بی‌طرفی ناظر و مجریان انتخابات است و این بی‌طرفی را در تمام رفتار و اظهارات خود مرتباً بیان می‌کنند».

معاون پارلمانی وزیر کشور در دولت خاتمی افزود: «ما امروز در انتخابات مجلس هشتم،شاهد یک مسابقه رسمی برای حمایت از یک جناح در بین بعضی مسئولان هستیم و آنها تلاش می‌کنند تا گوی سبقت را از بقیه در این راه بربایند».

 میرلوحی افزود:« گویا آقای وزیر کشور هم احساس کردند نباید در این مسابقه از بقیه عقب بمانند و در این شرایط حساس، بدترین کاری که می‌شد،انجام دادند».

وی اظهار داشت: «این طور از مسئولیت ایشان انتظار می‌رفت که به تمام جناح‌ها و گروه‌ها اطمینان داده شود که با هر نوع تخلفی برخورد خواهد شد».

معاون پارلمانی وزیر کشور دولت خاتمی،گفت: «وقتی همه شاهد رفتار هیات نظارت بودند و احساس  کردند آنها به یک جناح خاص دلبستگی دارند،باید مرتبا پیغام داده شود تا هیات‌ها مراقب آرا باشند و در شمارش آرا امانتدار باشند ولی ما شاهد یک سکوت هستیم،نه نصیحتی و نه حتی بیان یک مطلب در خصوص حفظ  آرا، اما در این شرایط  این احساس بوجود می آید، که وزیر در حمایت از یک گروه وارد رقابت شده است».

میرلوحی تصریح کرد: «ادعا می‌ کنیم که در بحث انتخابات از دنیا جلوتر هستیم ولی آن طور که باید،در مهمترین مساله انتخابات که حفظ بی‌طرفی برگزار کنندگان است،پایبندی خود را نشان نمی دهیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۸۶/۱۲/۲۷
0
0
اعلام يك برآورد از نتايج اوليه چه ربطي به نقض بي طرفي دارد؟انصاف هم چيزخوبي است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین