کد خبر: ۷۲۶۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۲
ادعای کاهش چشمگیر قیمت سیمان

سیمان در بازار ارزان نشد! / هر پاکت سیمان چقدر است؟

قیمت هر پاکت سیمان در بورس کالا به کیسه‌ای ۲۵ هزار تومان رسیده است اما فعالان بازار می‌گویند این کاهش قیمت هنوز در بازار تاثیری نگذاشته است. اما آیا قیمت سیمان ارزان می‌شود؟
سیمان در بازار ارزان نشد! / هر پاکت سیمان چقدر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت سیمان به نرخ پیش از قطعی برق بازگشت و هر پاکت سیمان در بورس کیسه‌ای ۲۵ هزار تومان معامله می‌شود. این تازه‌ترین گفته‌های سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع بهارستانی‌نشینان است.

ادعای کاهش چشمگیر قیمت سیمان در حالی مطرح می‌شود که هنوز در سطح بازار سیمان ارزان نشده است! پیگیری‌ها نشان می‌دهد فروشندگان مصالح ساختمانی در تهران همچنان هر پاکت سیمان را با قیمت ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان می‌فروشند.

آنها می‌گویند هر پاکت سیمان ۲۵ هزار تومانی از محل درب کارخانه و بدون احتساب ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل فروخته می‌شود. بنابراین با احتساب هزینه حمل و نقل قیمت واقعی سیمان همان ۴۵ هزار تومان است.

البته فروشندگان این را هم می‌گویند که سخنان اخیر وزیر صمت در بازار هنوز تاثیر نگذاشته و باید ۴۸ ساعت صبر کرد و دید که آیا بازار از این اظهار نظرها تاثیر می‌پذیرد یا خیر؟

چه اتفاقی سیمان را ارزان کرد؟

آنچه از صحبت‌های فعالان بازار می‌شود فهمید این است که به نظر می‌رسد هنوز کاهش قیمت سیمان در بازار تاثیری نگذاشته است اما به یک باره چه اتفاقی می‌افتاد که سیمان از محل درب کارخانه ارزان می‌شود؟ تولیدکنندگان سیمان می‌گویند با تداوم توزیع برق به کارخانه‌ها تولید نسبت به هفته‌های گذشته بیشتر شده است.

به طوری که هر هفته بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیمان تولید و روانه بازار می‌شود. همین افزایش تولید سبب شد که قیمت سیمان در بورس کالا ارزان شود.

آنها معتقدند چنانچه کشور بحران قطعی برق را نداشت امسال قیمت سیمان جزئی تغییر می‌کرد و هر پاکت سیمان با قیمت ۲۵ هزار تومان به دست عوامل توزیع می‌رسید.

اما قطعی برق سبب کمبود سیمان در بازار و باعث شد که این مصالح ساختمانی با قیمت نجومی در بازار خرید و فروش شود.

کاهش قیمت سیمان در حالی این روزها ناباورانه خبرساز شده است که هفته گذشته عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنعت سیمان به مردم گفته بود: «حداکثر ارزش واقعی یک کیسه سیمان حدود ۴۰ هزار تومان است. چنانچه قیمت یک کیسه سیمان بالای ۴۰ هزار تومان بود آن را نخرند!»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین