کد خبر: ۷۲۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۹
نکته

تردید را کنار بگذاریم!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: بر اساس آنچه از نتایج آراء انتخابات مجلس هشتم برمی‌آید برخی از حوزه ها نمایندگان خود را شناخته‌اند و در برخی دیگر از حوزه‌ها انتخابات به دور دوم کشیده شده است.

از سوی دیگر در لیست منتخبان تهران تا به این لحظه تعدادی از افراد به دور دوم راه یافته‌اند. 

به نظر می‌رسد با توجه به حضور 60 تا 65 درصدی مردم در انتخابات تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب موفق به ورود به مجلس شده و برخی دیگر در میان افرادی باشند که به دور دوم راه‌ یابند.

اگرچه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان روند فعالیت در انتخابات را با کمی تاخیر و تردید آغاز کردند اما به نظر می‌رسد این فعالیت از سوی افکارعمومی با واکنش مثبتی روبرو شده است. حضور حدود 25 میلیون نفر از کسانی که به اصلاح‌طلبان رای داده‌اند در انتخابات و در حوزه‌های سراسر کشورز اثبات می کند که می توان به موفقیت اصلاح‌گرایان در مجلس آینده با همه محدودیت‌ها امیدوار بود.

اصلاح‌طلبان توانسته‌اند تا به امروز تعداد قابل توجهی را به مجلس گسیل کنند و به نظر می‌رسد در صورت حضور مجدد پایگاه اجتماعی اصلاح‌گرایان در دور دوم انتخابات این رقم بیشتر هم بشود.

به ویژه آنکه حضور گسترده رای‌دهندگانی که به اصلاح‌طلبان رای می‌هند می تواند احتمال تلاش برخی از افراد برای اعمال رفتارهای غیرقانونی و خدای نکرده دست بردن در ترکیب رای‌ها را از بین ببرد.

به این ترتیب اگرچه تردید در نوع فعالیت‌های اصلاح طلبان و اعتدال‌گرایان به چشم می خورد اما به نظر می‌رسد با اوج‌گیری این فعالیت‌ها برای دور دوم انتخابات می توان میزان پیروزی اعتدال‌گرایان و اصلاح طلبان را به حداکثر رساند. کافی است تلاشی سازماندهی شده و برنامه‌ریزی شده را در این زمینه طراحی کرده و تمامی استعدادها و ظرفیت‌های خود را در این زمینه فعال نماییم.

مجلس هشتم می تواند پایگاه اقلیتی قدرتمند از اصلاح طلبان باشد اگر تردید را کنار بگذاریم. به نظر می‌رسد با توجه به مشارکت مردمی گسترده در انتخابات دور اول در دور دوم نیز بتوان روی حضور بخش‌های زیادی مردم در انتخابات حساب ویژه‌ای باز کرد. تنها کافی است تردید را کنار بگذاریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین