کد خبر: ۷۲۷۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

مدیرکل آژانس: ایران درباره ذرات آلوده به مواد هسته‌ای توضیحی نداده

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی واقع در وین از پایان گفت و گو درخصوص ایران خبر داد.
مدیرکل آژانس: ایران درباره ذرات آلوده به مواد هسته‌ای توضیحی نداده
آفتاب‌‌نیوز :

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی واقع در وین روز پنج شنبه در توییتی نوشت: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به بحث درخصوص مسائل مرتبط با ایران در این جلسه پایان داد. دیدگاه کلی این بود که زمان آن رسیده که تهران که به همکاری با آژانس شدت ببخشد تا به مشکلات قابل توجه خاتمه دهد. حکام همچنین خواستار ازسرگیری مذاکرات وین شدند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه آغازین خود در نشست شورای حکام مدعی شد که ایران هنوز درباره ذرات کشف شده آلوده به مواد هسته ای در سه مکان اعلام نشده توضیحی ارائه نداده است و نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده بود.

این در حالی است که کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره اظهار داشت: تاسف برانگیز است که علیرغم توضیح مکتوب ایران درخصوص وجود آلودگی اورانیوم تهی شده در ۲۶ می ۲۰۲۱ در یکی از مکان‌ها، آژانس کماکان عنوان می‌دارد که «ایران هنوز توضیحی ارائه نکرده است.»

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که قبلاً هم گفتیم، بر اساس تحقیقات ما در زمینه پیشینه فعالیت‌های انجام شده در این مکان، هیچ سابقه‌ای از فعالیت هسته‌ای مشاهده نشد. بنابراین، منشاء آلودگی اعلام شده توسط آژانس برای ما کاملاً ناشناخته است.

غریب آبادی افزود: ظاهراً این رویه غلط آژانس است که هر زمان به بستن یک موضوع نزدیک می‌شویم، سؤالات جدیدی را مطرح می‌کند تا با یک فرآیند باز و بی انتها مواجه شویم. این رویه، کاملاً غیرقابل قبول است و با حرفه‌ای گری آژانس مغایرت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین