کد خبر: ۷۲۷۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷

مقام آمریکایی: بلینکن برنامه‌ای برای دیدار با امیرعبداللهیان ندارد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه تصریح کرد وزیر امور خارجه آمریکا برنامه‌ای برای دیدار با همتای ایرانی خود در نیویورک ندارد.
مقام آمریکایی: بلینکن برنامه‌ای برای دیدار با امیرعبداللهیان ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

«لیندا توماس-گرینفیلد»، نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد امروز جمعه گفت «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا برنامه‌ای برای دیدار با همتای ایرانی خود در نشست هفته آینده سران دنیا در سازمان ملل متحد در نیویورک ندارد.

لیندا توماس گرینفیلد در جمع خبرنگاران گفت: «ما در وین با ایرانی‌ها در تعامل بوده‌ایم و این رایزنی‌ها ادامه خواهند یافت. هیچ برنامه مستقیمی برای برگزاری دیدارهای دوجانبه حین حضور آنها در اینجا طراحی نکرده‌ایم ولی این بع معنای آن نیست که ارزشی برای رایزنی با ایرانی‌ها قائل نیستیم چون می‌خواهیم در موضوعات مرتبط با برجام رو به جلو حرکت کنیم.»

ساعاتی قبل‌تر، «مجید تخت روانچی»، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح سه شنبه آینده ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) به وقت محلی در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بصورت مجازی سخنرانی خواهند کرد.

تخت روانچی گفت: رئیسی، رئیس جمهوری در صبح روز اول اجلاس به صورت مجازی سخنرانی خواهد کرد و در ادامه کار هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نیویورک حضور خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین