کد خبر: ۷۲۷۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال شدنی است؟

یک کارشناس فروش مسکن مدعی شد، سابقه عملکرد در تمامی موارد مشابه نشان می‌دهد، پروژه‌هایی که متولی آن دولت بوده منجر به اتلاف بیت المال و بودجه شده است ضمن اینکه نوع و نقشه سازه در موافقت‌های اولیه و زمان کلنگ زنی تا هنگام تحویل دچار تغییرات و اختلاف فاحشی می‌شود.
وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال شدنی است؟
آفتاب‌‌نیوز :

یک کارشناس فروش مسکن و مستغلات با انتقاد از رویکرد ساخت و ساز انبوه توسط دولت، پروژه های مسکن مهر را بهترین نمونه و گواه در زمینه ادعای ساخت و ساز یک میلیون مسکن در سال دانست.

سهیل آرتنگ نمونه بارز اقدام برای تولید مسکن انبوه را پروژه مسکن مهر معرفی و با بیان مشکلات آن، تصریح کرد: نیمه کاره ماندن برخی از پروژه های مسکن مهر تا به امروز، نداشتن شرایط مطلوب و عدم کیفیت ساخت از ویژگی های بارز مسکن مهر در کشور بوده که هنوز هم مشکلات آن به طور کامل حل و فصل نشده است.

آرتنگ اضافه کرد: همه منازل مسکونی پروژه مسکن مهر بدون استثنا در هنگام واگذاری، بسیار بالاتر از رقم مورد توافق اولیه به فروش رسید که دلیل آن نیز نرخ تورم و افزایش قیمت مصالح اعلام شد و این درحالی بود که این پروژه از لحاظ کیفیت بنا و ساخت، بسیار ابتدایی و بدون کارشناسی و فاقد کیفیت ساخته شد.

وی به مشکلاتی نظیر جانمایی نادرست و مکان هایی فاقد دسترسی و راه ارتباطی مناسب در ساخت پروژه مسکن مهر اشاره و تاکید کرد: در همه شهرستان ها و به ویژه کلانشهرها هرجا که بدترین مکان برای ساخت و ساز انبوه بود، تبدیل به مسکن مهر شد.

این کارشناس فروش مسکن، امکان و تحقق ادعای ساخت یک میلیون مسکن در سال را مرتبط با بودجه دولت دانست و تصریح کرد: اینکه این ادعا محقق بشود یا نشود یک بحث است و اینکه با چه شرایطی ساخته شود هم بحث دیگری است، اما حتما دولت آنقدر بودجه در نظر گرفته که چنین وعده ای را اعلام کرده است.

آرتنگ چگونگی تحقق این وعده را فاصله ای بین حرف تا عمل معرفی و اظهار کرد: سابقه عملکرد در تمامی موارد مشابه نشان می دهد، پروژه هایی که متولی آن دولت بوده منجر به اتلاف بیت المال و بودجه شده است ضمن اینکه نوع و نقشه سازه در موافقت های اولیه و زمان کلنگ زنی تا هنگام تحویل دچار تغییرات و اختلاف فاحشی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین