کد خبر: ۷۲۷۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

دستگیری اخاذ اینستاگرامی با پروفایل زنانه در بوشهر

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به مزاحمت برای سایر کاربران می کرد .
دستگیری اخاذ اینستاگرامی با پروفایل زنانه در بوشهر
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: در پی شکایت فردی مبنی بر ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در اینستاگرام و با قراردادن تصویر یک خانم جوان به عنوان پروفایل، تحت عنوان ازدواج، با وی ارتباط برقرار کرده و تصاویر شخصی شاکی را با شگردی از وی گرفته و سپس با تهدید به انتشار این تصاویر خصوصی، مبالغی را اخاذی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی های صورت گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با شگردهای فنی موفق به شناسایی متهم شدند و در یک عملیات از پیش طراحی شده و با هماهنگی مرجع قضایی، متهم را در مخفیگاهش که در یکی از شهرهای استان بوشهر بود، دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازجویی های اولیه متهم که مرد جوانی بود، منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، اما پس از مواجه با دلایل، مستندات و ادله دیجیتال جرم از سوی کارشناسان پلیس فتا ضمن اعتراف به بزه ارتکابی و اظهار ندامت و پشیمانی از کرده خود، دلیل خود را از این عمل مجرمانه ، شرایط نامناسب مالی بیان نمود که در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال گردید.

به گزارش روابط عمومی پلیس فتا بوشهر، وی بیان کرد : با توجه به اینکه هتک حیثیت و انتشار تصاویر حریم خصوصی افراد از مصادیق مجرمانه‌ای است که نظر به تبعات بعضاً جبران‌ناپذیر آن، با مجرمین این جرایم برابر قانون، برخورد شدیدی صورت خواهد گرفت، به کاربران فضای مجازی توصیه می‌گردد تا از انتشار تصاویر حریم خصوصی افراد خودداری نموده و همچنین فریب هویت ادعایی مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی را نخورده و از ارائه اطلاعات و تصاویر شخصی در این فضا پرهیز نمایند.

در خاتمه رئیس پلیس فتا استان بوشهر از هموطنان درخواست کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان می‌باشد، لذا از هموطنان خواستاریم هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین