کد خبر: ۷۲۸۳۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
وزیر عراقی از احتمال شکایت از ایران به دیوان بین‌المللی دادگستری خبر داد

عراق از ایران شکایت می‌کنذ

وزیر منابع آبی عراق ضمن تایید عدم دستیابی به توافق با ایران در مورد حقابه کشورش، تاکید کرد که قصد دارند این پرونده را به مراجع بین المللی ارجاع دهند.
عراق از ایران شکایت می‌کنذ
آفتاب‌‌نیوز :

«مهدی رشید الحمدانی»، وزیر منابع آبی این کشور شامگاه امروز (سه شنبه) ضمن تاکید بر این که کارت های فشار مهمی برای گرفتن حقوق آبی خود در اختیار دارند، اعلام کرد که هیچ گونه توافقی با ایران در مورد حقابه کشورش به دست نیامده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الحمدانی در گفت و گو با برنامه «المحاید» (بی طرف) در شبکه خبری تلویزیون دولتی عراق (العراقیه الاخباریه) همچنین اظهار داشت: شواهدی داریم مبنی بر این که ایران اقدام به حفر تونل و تغییر مسیر آب می کند؛ وزارت امور خارجه در مسیر بین المللی کردن پرونده آب با ایران است.

وزیر منابع آبی عراق در ادامه نیز ضمن ادعای این که ایران قوانین بین المللی مربوط به آب را نقض می کند، تصریح کرد: ما به طور رسمی تخلفات ایران را بدان اطلاع دادیم با این حال پاسخی دریافت نکردیم.

الحمدانی در پایان ضمن تاکید بر این که عراق توانسته آب را در سدهای خود ذخیره کند، عنوان کرد: کارت (فشار) ما با ایران این است که به دیوان بین المللی دادگستری متوسل شویم جایی که کشورهای بالادست حق قطع آب (از کشورهای پایین دست) را ندارند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
29
همه به فکر منافع ملی خودشون هستن
فقط ما به فکر منافع دیگران هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
11
اگر مسولین ما واقعا کمی دلسوز کشور و مردم ایران باشند الان (که دیگر تعارف ها کنار رفته) وقت بازپس گیری خسارت عظیم جنگ 8 ساله است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین