کد خبر: ۷۲۸۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲

امیرعبداللهیان با رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس‌جمهور عراق در اقامتگاه وی در نیویورک با هم دیدار کرده و درباره مسائل منطقه‌ای و دوجانبه صحبت کردند.
امیرعبداللهیان با رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های عراقی بامداد پنجشنبه از دیدار «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) در این‌باره گزارش داد: «رئیس جمهور برهم صالح در محل اقامت خود در نیویورک با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد».

روز سه‌شنبه بود که نشست چندجانبه ای در خصوص عراق در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیوریورک برگزار شد.

در این نشست که به ریاست «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در محل اقامتگاه سفیر عراق در نیویورک برگزار شد، وزرای خارجه و نمایندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران، اردن، عربستان سعودی، ترکیه، کویت، مصر، قطر، فرانسه، مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دبیرکل اتحادیه عرب، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس حضور داشتند.

امیرعبداللهیان پیش از این طی سخنانی در نشست چند جانبه درباره عراق با بیان این‌که اولویت دولت سیزدهم تقویت و توسعه روابط با همسایگان و منطقه است، گفت: امیدواریم در سایه توسعه مناسبات ایران و عراق مناسبات با سایر همسایگان عراق از رکود و رخوت خارج شود.

در نشست پیگیری کنفرانس بغداد در نیویورک مقرر شد که نشست بعدی در اردن برگزار شود و شرکت کنندگان بر حمایت از دولت و ملت عراق و بازسازی این کشور و اقدامات این دولت در تقویت امنیت و ثبات عراق تأکید کردند.

نشست منطقه‌ای حمایت از عراق ششم شهریور ماه در بغداد برگزار و حسین امیرعبداللهیان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین